Anders Östberg
Guest
Ja, det säger väl mest om den person som gör påhoppen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
fridhamre skrev:
stör mig på att folk inte får skriva sådana här trådar utan att bli påhoppad
känns också som avundsjukan smyger på så fort någon säger att de har pengar att spendera på sitt fotograferande (amatör som professionell)
fridhamre skrev:
stör mig på att folk inte får skriva sådana här trådar utan att bli påhoppad
känns också som avundsjukan smyger på så fort någon säger att de har pengar att spendera på sitt fotograferande (amatör som professionell)
larsborg skrev:
Köpa en kamera utrustning för 50000:-, som redan efter några år, inte är värd mera än en bråkdel av nypriset! Varför?
jorgene skrev:
...
Vad är det för fel på människor som verkar ha ett nästintill patologiskt tvång att visa hur fiiina fotografer de är?
mr_rockster skrev:
Massa å massa. Tre gluggar. Men kruxet är ju att jag inte hittar någon vettig huslösning när det gäller Canon för närvarande....
Jeppe skrev:
2x Pentax K10D med vertikalgrepp: 23000:-
1x Pentax SMC-DA 16-50/2.8 ED AL: 7850:-
1x Pentax SMC-DA 60-250/4 ED: Ej prissatt (12000:- ?)
Summa: 42850:-
8000 till studiogrejor.
Pentax är ett prisvärt system och iom. de nya objektiven ett ganska tåligt system. Att ha två likadana kameror ger stora fördelar. De är dessutom inte så tunga.
Didgeridoohan skrev:
Håller definitivt med om att pentax är ett prisvärt system, men du har ju faktiskt lagt på ganska bra med deg på kamerahusen...
2 st Pentax K10D med vertikalgrepp hos Cyberphoto kostar 18 670 :- (utan frakt).
2 st Pentax K10D med vertikalgrepp hos Scandinavian Photo kostar 19580:- (utan frakt).
Då går ju priset faktiskt ner under 40k-strecket.
Danlo skrev:
Du ska ju självklart köpa Nikon D3 och ett ljusstarkt 50mm/1:1,4. Det blir typ 50.500
Varför köpa en konsumentkamera när man har råd med och tänker lägga enorma summor redan från början?
Har man inte fotat innan så har man ju inget behov av en proffskamera! Då köper man en D40x med kitoptik och sparar ca 42.500
mr_rockster skrev:
Läs gärna mina inlägg i tråden innan du börjar skriva meningslösa inlägg...