Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

50 000:- Vad köpa? Varför?

Produkter
(logga in för att koppla)
Med ett sådant svar du skrev kan man inte annat än svara drygt ;)

Har beställt en D300... Men kallar mig inte enbart amatör och nybörjare eftersom jag plåtar mycket åt tidningar och gör en hel del fotojobb..

Danlo skrev:
Värst va dryg man var då! :) Såg det precis :)
 
mr_rockster skrev:
Med ett sådant svar du skrev kan man inte annat än svara drygt ;)

Nu inser jag nog det ja :D
Blir lite avis på din D300..

Jag har bara en Powershot A620! Funkar en grådassig dag till porträtt faktiskt.. annars är det kört.. :(
 
Annar rekomenderar väl Kamera & Bild att man ska köpa Samsung om man har professionella ambitioner...

Bara en tanke...

Mvh
Maverick
 
Kamera o Bild rekommenderar?! HAHAHA!

Till vem?

Kompakt-semester-bilder-får beröm för sina fina blixt-rakt-på-bilder på lilla Lisa med mat i hela ansiktet?? Jo, om den familjefadern "goes proffesional" Då kan han nog börja med Samsung, kommer ta honom minst ett decennium att växa ur den.

Det där kanske lät lite drygt.. men jag är väldigt tveksam innan jag litar på något som står i den tidningen nuförtiden.
 
Jeppe skrev:
Hrm...

Att notera innan man rättar någon är att kolla när inlägget är gjort. I detta fallet så var prisuppgifterna som jag gav från den 8 maj. Alltså snart 5 månader sedan ;)
Just då kostade kameran detta på cyberphoto...

*Host*...

Hoppsan, ja... Så kan det gå när man är nyvaken och lite snabb i skrivarfingret...

(Värt är väl ändå att notera hur pass snabbt priserna sjunker)
 
För ca 47000 så får du två 40D en 17-55 2,8 IS samt 70-200 4,0 IS och en Canon extender 1,4X. För de tre tusen som blir över kan du ju köpa en blixt 430EX. Glömde skriva varför också. Bägge gluggarna är toppklassade varav 70-200 är vädertätad. 40D skall ju vara en vädertätad kamera som borde gör sig bra både i fält och i studio. Blixten 430 EX är en mycket bra blixt. 70-200 med extender är en bra kombination som jag själv äger och af är förvånansvärt snabb med extender monterad. Kanske lite tråkig ljusstyrka men för 50000 och med dina krav blir det den lilla kompromiss som du får göra. En kompromiss som dock inte skäms för sig. vill du ha vädertätat helt och hållet så kan du byta 17-55 mot 17-40 och då får du ytterligare pengar som du kan investera i den nya vädertätade blixten 580EX II istället.
 
Senast ändrad:
paul innergård skrev:
För ca 47000 så får du två 40D en 17-55 2,8 IS samt 70-200 4,0 IS och en Canon extender 1,4X. För de tre tusen som blir över kan du ju köpa en blixt 430EX. Glömde skriva varför också. Bägge gluggarna är toppklassade varav 70-200 är vädertätad. 40D skall ju vara en vädertätad kamera som borde gör sig bra både i fält och i studio. Blixten 430 EX är en mycket bra blixt. 70-200 med extender är en bra kombination som jag själv äger och af är förvånansvärt snabb med extender monterad. Kanske lite tråkig ljusstyrka men för 50000 och med dina krav blir det den lilla kompromiss som du får göra. En kompromiss som dock inte skäms för sig. vill du ha vädertätat helt och hållet så kan du byta 17-55 mot 17-40 och då får du ytterligare pengar som du kan investera i den nya vädertätade blixten 580EX II istället.

Den här tråden är rätt död, då Johan redan handlat. Mot mina rekommendationer skall tilläggas ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.