ANNONS
Annons

10D och 1D på väg ut - nytt på PMA

Produkter
(logga in för att koppla)
Jep.. Man han lämnar kvitto och garanti.,. Sedan att man måste möta honom på en parkeringplats på kvällen samt att han byter tfnnummer 3/ggr i månaden... Alltid konatntkort.. ja det är ju inget onormalt.... JA och sedan att jag bara betalar 6500:- för kamweran är ju bara bra.... vaddå.. jag får ju en ny kamera så :)

*OBSERVERA FÖR ATT VARA TYDLIG SÅ ÄR DETTA IRONI*

Canon presenterar 7 nya digitalkam 9 feb

För er som är nyfikna kan det kanske vara intressant att veta att svenska Canon har en presskonferens den 9 februari där de ska presentera 7 nya digitalkameror och 2 nya serirer av videokameror.

/Johan

Re: Canon presenterar 7 nya digitalkam 9 feb

Wess skrev:
För er som är nyfikna kan det kanske vara intressant att veta att svenska Canon har en presskonferens den 9 februari där de ska presentera 7 nya digitalkameror och 2 nya serirer av videokameror.

/Johan

var har du hittat detta? *nyfiken*

slowcoder skrev:
Ha!

Genom diverse bak-kanaler har jag fått reda på lite gott om en av kamerorna som lanseras på PMA.

Canon 2D, som blir uppföljare till 1D
* 8Mpixels
* 8.5 fps
* 1.3x förstoring (dvs, ingen 35mm sensor)

Det var tyvärr allt jag fick fram.
Jag garanterar självklart inte dessa data, men dom kommer från en relativt säker källa. :)

/James

Glöm det där namnet.. Canon släpper inte namnet EOS 1, det har utmärkt toppskiktet i EOS serien sedan den lanserades. När uppföljaren till EOS 1D kommer, så kommer den att heta t.ex. EOS 1Dn. OM det skulle komma en EOS 2D så är den inte baserad på EOS 1D... så det så ;)

Edit: Såg att Magnus redan anmärkt mot dett ;)

Villrådig!

Ja, det är väl bara att ligga lågt någon vecka och se vad som kommer ut. Hade själv bestämt mig för en 10D när alla rykten började dyka upp så jag har definitivt bestämt mig för att vänta tills efter PMA mässan eller pressreleasen om det kommer några nyheter då.

Kul i allafall att det rör på sig så mycket som det gör, även om det ställer till lite huvudbry när man egentligen ska slå till.

/Jonas

7. Ångerrätt

Som privatperson har du 14 dagar på dig att ångra ditt köp efter du mottagit varan. Varan ska vara i oförändrat skick, dvs får inte vara använd och förpackningen inkl programvaror och liknande ska vara oanvänd, oskadad och obruten.

Videoprojektorer, öppnade programvaror och batterier går ej att att återföra till väsentligen oförändrat skick, så de går ej att returnera.
--------------------------

Ovan gä

Senast ändrad:
Mer skvaller

På Canons proffs-sida. www.cps.canon-europa.com kan man läsa en intervju med en fotograf som plåtar tennis och som fått testa ett 400/4 DO IS. han säger "I can't wait for the 500 and 600 to come out"

Det är säkert så att Canon vill ha DO-teknik som standard på sina feta gluggar precis som IS, men det kanske dröjer. De lär vara lite problem med DO-tekniken.

Christian Nilsson på FOTO testade en 400/4 DO men avstod från att publicera testet eftersom resultatet var så dåligt och han kunde inte få ett till objektiv att dubbelkolla resultatet mot.

Han tyckte att också att om resultatet var mediokert blev det inte så intressant läsning eftersom det ändå var ett så udda objektiv som ytterst få läsare är i behov av. Hade resultatet varit bra hade det varit intressantare eftersom då hade man kunnat fastslå att DO-tekniken hör till framtiden.

Problemet är att de kan leverera :) om ca 1 vecka max.... *SUCKAR* Fan gillar inte detta alls..
Sedan är det så att jag inte är direkt privatperson i detta fallet...

Sedan till råga på all djävulskap vill jag absolut bevara en god relation med den leverantören ;-)

Svårt att ta tand för tunga och förklara men... Acceptera att det inte är helt lätt att lämna tillbaka den ;-)

Maverick28 skrev:
Problemet är att de kan leverera :) om ca 1 vecka max.... *SUCKAR* Fan gillar inte detta alls..
Sedan är det så att jag inte är direkt privatperson i detta fallet...

Sedan till råga på all djävulskap vill jag absolut bevara en god relation med den leverantören ;-)

Svårt att ta tand för tunga och förklara men... Acceptera att det inte är helt lätt att lämna tillbaka den ;-)
En 10D (var det väl?) blir ju inte sämre av att det kommer en ny modell. Det kommer att vara en lika fin kamera efter den 9 februari som du tycker att den är nu. Eller ville du hellre ha en 1Ds men hade inte råd? Även om 10D kan förbättras tycker jag (liksom övriga spekulanter) att 1D ligger närmast till hands för uppgradering. Sannolikt kommer en sådan kamera att kosta betydligt mera än en 10D och det innebär att 10D kommer att gå att sälja beg till bra pris.

Fast har du bara en bra hälare, så fixar han väl nya modellen till rimlig peng... ;-))) *ler, skämtsamt*

Jonas: Som jag tolkar dig har du valt att avsäga dig lite av din handligsfrihet mot ett lägre pris. Du kanske i så fall får stå vid ditt val.

Men varför inte säga som det är? Det brukar funka.

...den 9 februari håller Canon en presskonferens där de förmodligen kommer att presentera någon eller några DSLR kameror.

niklasl skrev:
En 10D (var det väl?) blir ju inte sämre av att det kommer en ny modell. Det kommer att vara en lika fin kamera efter den 9 februari som du tycker att den är nu. Eller ville du hellre ha en 1Ds men hade inte råd? Även om 10D kan förbättras tycker jag (liksom övriga spekulanter) att 1D ligger närmast till hands för uppgradering. Sannolikt kommer en sådan kamera att kosta betydligt mera än en 10D och det innebär att 10D kommer att gå att sälja beg till bra pris.

Fast har du bara en bra hälare, så fixar han väl nya modellen till rimlig peng... ;-))) *ler, skämtsamt*

*LER* Jepp Han har ju huvudnyckeln till canons lager så det löser sig :)

MEn du har dragit samma slutsats som jag har. troligen kommer det en utvecklad version av 1D och jag snackade med en på canon idag (kontakt i jobbet) som inte heller visste något. Canon håller stenhårt på all sekrettes

MEn men Dne som lever får se..
Sedan tror jag ju att även om det kommer en ny 10D så lär den inte utvecklas så mycket mer på de kravsidorna jag har utan jag klarar mig med en 10D . Det som skulle göra mig skakig är om det kommer en fullformatssensor på den.

Maverick28 skrev:
Det som skulle göra mig skakig är om det kommer en fullformatssensor på den.
Hmmm... det var nog en 1Ds du ville ha ändå... ;-) Och då kan jag ju förstå om du är lite nojig... Skulle en 1.3x-sensor göra dig lika skakig?

niklasl skrev:
Hmmm... det var nog en 1Ds du ville ha ändå... ;-) Och då kan jag ju förstå om du är lite nojig... Skulle en 1.3x-sensor göra dig lika skakig?

*LER* Egentligen är jag nöjd med de prestenada man får av 10D det som skulle göra mig less är om den stenrasar i pris i veckorna nu (typ 2-4000 Sek) men det tror jag inte är så stor chans ;-)

Min gissning är ju den att det kommer en kamera med lite större CCD och mer piclar.. men det tror jag att jag kan överleva ;-)

Idag är det mu inte en förmögenhet so behövs för ett 17-35 eller liknandde.. Bara en liten förmögenhet ;-)

Maverick28 skrev:
*LER* Egentligen är jag nöjd med de prestenada man får av 10D det som skulle göra mig less är om den stenrasar i pris i veckorna nu (typ 2-4000 Sek) men det tror jag inte är så stor chans ;-)

Min gissning är ju den att det kommer en kamera med lite större CCD och mer piclar.. men det tror jag att jag kan överleva ;-)

Idag är det mu inte en förmögenhet so behövs för ett 17-35 eller liknandde.. Bara en liten förmögenhet ;-)
...eller 17-40, som ju är bättre (tyvärr verkar de som säljer beg 17-35 inte ha insett det). ;-) Men tänk då vad häftigt 17-40 vore på en kamera med större sensor!

Nej, jag tror inte heller 10D rasar prismässigt. Och egentligen borde inte Canon "döda" en säljsuccé som 10D. Men tempot är högt och konkurrenterna ligger inte på latsidan...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar