Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

”svarta listor”

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
RawBeer skrev:
några kanske redan är avgjorda i rätten?
inte vet vi det !?!?!?
Nä, just det. Det står inget på sidan, utan bara några personer som är svartlistade.


men nu om det avgörs i rätten.
låt oss säga att jag gjort något dumt.
du svartlistar mig på din hemsida.
jag tar upp det i rätten.

du säger att jag har gjort si och så.
sen sägerjag ja det har jag.,
men det ger dig ingen rätt att svartlista mig.

hur blir domen????
Ja, gissa? Kolla Lottas inlägg ovan ditt.
 
Snälla, svartlista mig oxå, snälla, jag behöver pengarna!
Maila mig så ska jag berätta om allt hemskt jag sysslar med.

Verkar som om någon har fått en släng av hybris.
Men det brukar ju gå över :)
 
Jag har fotograferat en naken katt. Hon var inte mer än 6 månader. Vet inte varför jag berättar detta, men det kändes nödvändigt på något sätt...
/Micha
 
Oj oj oj! Vännen då, vet du vilken knipa du sitter i just nu med all falsk information du skrivit ner. Jag har nämligen ringt runt till både RTTV (Radio och TV-verket) och JK (Justitiekansliet) där jag pratade med en som kunde mycket om yttrandefrihetsförordningen och du har missbrukat ditt tillstånd duktigt! Plus att du borde nog lära dig lagboken lite bättre så de inte blir fel nästa gång du skriver ut paragrafer som inte finns! Du har helt klart övertrampat med förtal direkt mot en person och det är inte lagligt! Var även inne på PUL:s hemsida och läste att om man inte följer deras regler kan man både bli betalningskyldig eller få fängelse!
Plus att du har kränkt många och även mig och det är ett brott!
Så tänk dig för nästa gång. Ja, om de blir en nästa gång!
 
Det här var en livlig och intressant diskussion!

Såg att "svarta listan" har denna text utlagd nu:

"Hej Hej.....

Just nu uppdaterar vi .

Detta innebär att om du får upp denna sidan

så innebär det att vi håller på att jobbar på det.............."

;-)
 
jonasramsell skrev:
Ironiskt nog talar du om att folk förtalar dig. Är det inte det du gör på din sida?


De som ägnar sig för mycket åt småsaker blir vanligen oförmögna till stora ting. - - - Francois de la Rochefoucauld
 
"Skåningen" skrev:
De som ägnar sig för mycket åt småsaker blir vanligen oförmögna till stora ting. - - - Francois de la Rochefoucauld

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det där ;) Men jag hoppas att du inte uppfattar kritiken mot din svarta lista som "småsaker"?

Vore intressant att få höra din syn på saken nu när diskussionen fortsatt en bit (om man bortser från några lågvattenmärken i tråden). Hur vill du bemöta kritiken?
 
-I eat pieces of shit like you for breakfast!
-Do you eat pieces of shit for breakfast!?
-...NO!!! --- Adam Sandler
 
"Skåningen" skrev:


Roger hävdar att det är hans kompis (som oxå är medlem på fotosidan) som det handlar om,

Nej, herr. ”Chefredaktör.” Jag känner inte denna ”Norrköpingsfotografen”. Han är inte min kompis. Jag har aldrig träffat honom, aldrig pratat med honom och heller inte chattat med honom. Jag känner ingen annan på din lista i övrigt heller.

Min vän är en före detta flickvän till ”Norrköpingsfotografen” och som nu mår jättedåligt över att ”chefsredaktören” via henne försöker gräva fram mer skit om ”Norrköpingsfotografen.” Jag tycker i alla fall att det här vittnar på dålig stil och tycker att polismyndigheterna borde sköta detta. Vilken kommentar har du till detta?

Tycker inte ”Chefredaktören” att han sitter i en dubbelmoral när han listar konkurrenter på sin svarta lista samtidigt som han själv jobbar med at fotografera samma typ modeller? Finns det utrymme för att lista någon av dom som står bakom den här sajten om dom betet sig illa på något vis? Om sidan vore seriös borde även ”Chefsredaktören” svartlistas. Det är min åsyn eftersom han trakasserar oskyldiga människor.

Jag erkänna att jag startade den här tråden under ett påhittat namn. Varför? Jo, för att jag dom senaste dagarna verkligen har uppfattat hur oseriöst den här svartlistan är, och vill inte själv listas där.
 
mindbash skrev:
Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det där ;) Men jag hoppas att du inte uppfattar kritiken mot din svarta lista som "småsaker"?
Det verkar ju ändå som kritiken uppfattats eller som att någon myndighet rutit till. Länken som beskrev den licensierade fotografen finns ju inte kvar på Kema och öppnar man länken till svarta listan står (sedan minst en halvtimme):
"Hej Hej.....
Just nu uppdaterar vi .
Detta innebär att om du får upp denna sidan så innebär det att vi håller på att jobbar på det..............

På samma tid som Kema håller på med en sida har jag hunnit uppdatera 14 websidor, skrivit flera mail, pussats, druckit vin och samtidigt följt denna tråden:)

Jag tror inte den svarta listan kommer tillbaks. Har jag rätt Niklas?
 
edwardson skrev:
Den licensierade fotografen och chefredaktören är en och samma person... Du pratar naturligtvis om "norrköpingsfotografen"
Nej. Jag pratar om länken som bara hette "Fotografer", där Niklas beskrev sig själv som internationellt känd (eller var det berömd?) för sina annorlunda brölloppsbilder och där han kallade sig licensierad fotograf..

Där försvann ju en del av det som kunde ha varit ett brott mot marknadsföringslagen..

Godnatt
 
"Skåningen" skrev:
Däremor tycker jag den har sjunkit LÅGT när man bedömmer en person som "oseriös" pga stavfelen i artiklarna.För den som undrar så är jag faktiskt dyslektiker.[/url]
Men det ser faktiskt oseriöst ut med stavfel på en hemsida, speciellt om man gör anspråk på att göra redaktionellt material. Din dyslexi inget med saken att göra, det ser dåligt ut vilken orsak det än är.
Anställ en korrekturläsare.
 
Svar till "skåningen"

[privat korrespondans raderad av admin]

Detta skrev Chefsredaktören till mig för 2 dagar sen, och nu ska jag då få tala om att jag och den svartlistade fotografen är enbart vänner, och jag kan inte få barn eftersom jag inte kan få barn på ett normalt sätt, och jag är normalt frisk annars hade jag inte suttit här utan på psyket.

Är det inte SJUKT vad denne mannen kan hitta på, och fan ta honom om han skriver en artikel om detta!
Han har även skrivit en artikel om fotografen där allt som står är falskt. Han påstå sig ha pratat med fotografens advokat. Och eftersom fotografen inte är anmäld hos polisen eller har inga anklagelser på sig behöver han ju ingen advokat.

Om han nu tycker att fotografen är ett svin som han skrivit till mig så får han stå för de, men f*n inte skriva en artikel om någon falsk information och svartlista honom.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.