Johan Okker
Aktiv medlem
Re: Information om och från Svenska Fotogruppen
Men då kommer den intressanta följdfrågan. Hur många fotografer har inte börjat sin bana så? Det börjar som en entusiastpryl, det visar sig att hon har bildöga. Rekommendationerna kommer. hon startar sin näringsverksamhet?
Jag märker ord nu :
Är det fult att bli frestad att göra näring av sin passion?
Förstår jag dig rätt i att konkurrens från t ex hobbyfotografer är välkommen så länge det sköts inom skattelagstiftningens råmärken? Det räcker med ett JA eller NEJ som svar.
mvh
Johan
Lobbygruppen SFG skrev:
Det är ofta amatörer, ibland mycket duktiga/.../Folk hör av sig, rekommendationer börjar synas på ex. Bröllopstorget och Fotosidan mm. Förfrågningar om fotografering kommer in till respektive fotograf, som kanske blir frestad.
Men då kommer den intressanta följdfrågan. Hur många fotografer har inte börjat sin bana så? Det börjar som en entusiastpryl, det visar sig att hon har bildöga. Rekommendationerna kommer. hon startar sin näringsverksamhet?
Jag märker ord nu :
Är det fult att bli frestad att göra näring av sin passion?
Lobbygruppen SFG skrev:
Problemet är allvarligt och många yrkesfotografer har förlorat hälften av sina brudpar till amatörer som inte betalar in skatter, moms eller arbetsgivareavgifter.
Förstår jag dig rätt i att konkurrens från t ex hobbyfotografer är välkommen så länge det sköts inom skattelagstiftningens råmärken? Det räcker med ett JA eller NEJ som svar.
mvh
Johan