Annons

”svarta listor”

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
michap skrev:
Usch, nu börjar det bli riktigt ruggigt.

"TigerTina" berättar om verbala övergrepp som är riktigt otäcka. Å andra sidan så blev hon medlem här för bara ett par timmar sedan. Hennes svenska tror jag inte jag orkar prata om, inte än. Kanske aldrig....
/Micha
VAd är det för fel på hennes språkbruk..eller Svenska språk???

Vad jag läst av det här på sidan skulle hon säkert klara folkpartiets framtida tester med glans.
Och ..vad har hennes eventuella nationalitet med saken att skaffa???

/Göran
 
michap skrev:
Jag avstår från att svara. Jag är fullkommligt medveten om att jag *redan* gått såpass långt att jag snart riskerar att bli åthutad av FS-ledningen.

Jag står dock fortfarande för allt jag sagt.

Natti! ;-)

/Micha

Fullkomligt stavas med ett l inte med två.

Såpass bör avstavas till så pass.

Nä bör hellre skrivas Nej

Missförstådd stavas med två d

Kanske dags att friska upp din egen svenska innan du börjar hacka på andra

/Göran
 
Re: Svar från Niklas Del 1

"Skåningen" skrev:
Däremot så har jag med hjälp av tips från utomstående, samt källor från fotosidan förstått att du "Roger" är den som jag kallar för "Norrköpingsfotografen" i en av mina artiklar.

WOW!!! Grundig reesearch får man säga!

Dags att spela med öppna kort!

Innan någon hoppar till och slänger skit för min dåliga svenska vill jag få säga att jag ursprungligen kommer från Norge, och aldrig gått i Svensk skola. Hoppas ni förstår det här inlägget endå! Mina tidigare inlägg i debatten har jag fått vänner at översätta för mig.

Roger Edwardson har absolut inget med den omtalade ”Norrköpingsfotografen” att göra. Det är JAG som är Roger Edwardson. Det kunne faktisk även varit mitt riktiga namn eftersom det är min fars namn. Jag heter Roger Weltzien.
Min hemsida finns på www.amatorfotografen.com och det är jag som har gjort Tina’s hemsida. Christer Lindh får gärna intyga at det är jag som har startat tråden om han känner för det.

Eftersom Niklas nu åter igen stödjer sig mot anonyma e-mails tycker jag det är dags att visa vem jag egentligen är. Visst kan vissa tycka at jag är feg som dolt min identitet, men jag litar faktisk fortfarande såpass lite på den här svarta listan at jag är rädd jag kommer åka dit bara för detta. Åt andra sidan har nog den här debatten i sånna fall bevisat varför jag listas.

Som tidigare postat har jag personligen ingen kännskap till någon av dom listade. Den enda jag känner är Tina som är min vän. Jag kan därför inte uttala mig på något sätt om hur eller varför någon av dom listade har kommit med på den här listan, men jag tycker endå det är fel. Det här bör skötas av polis och polismyndigheter.

När det geller dom trakasserier som Tina utsätts för kan jag intyga om at det stämmer. Jag har själv sett hur upprörd hon har blivit, och jag har även sett chatloggar dom emellan (Niklas och Tina) som jag tycker var mildast talat chokerande!

Jag tackar annars Niklas för dom svar han kommit med i den här tråden, men märker mig at han fortfarande inte har svarat på alla mina fråger. Om KEMA drivs på ett redaktionellt sätt så som till ex Expressen, så borde dom vara såpass seriösa att dom även skriver om egna repressentanter ifall dom gjort bort sig på något vis. Min fråga som kvarstår då, är om KEMA skulle lista några av sina egna repressentanter ifall dom gjort bort sig? Kan då ”Chefsredaktören” lista sig själv på den här listan för trakasserier mot oskyldig tredje person?

- Troligen är ingen på KEMA’s redaktion domfälda för detta än, men är alla på deras svarta lista domfälda? -

Jag känner som sagt inte annat än rykten gällande ”norrköpingsfotografen”. Om han har åtalats för något eller ej, vet jag ärlig talat inte. Men är han domfäld för något brott? I Sverige så som i Norge gäller vell at man inte är skyldig innan rättsmyndigheten har bevisat det. Det är domstolen som är skyldig at leta fram beviser i en sak som detta. Inte KEMA och inte den åtalade fotografen själv.

När jag annars säger ”wannabe models” eller ”amatörmodeller” menar jag naturligtvis inte att vara respektlös, men alla vet at det finns en skilnad på elite modeller och dom som extraknäckar på detta. Precis så som det finns skilnad på en Amatörfotograf, så som jag, och en proffs fotograf. Vad jag ville få fram var at Kema’s Licensierade fotograf riktar sig mot samma grupp modeller som vissa av dom som finns med på Er lista, och at jag tycker Ni på KEMA sitter i en dubbel ”sits” i sånna fall. Det tycker jag också er moraliskt fel!
 
Det stämmer att det är Roger W som registrerat in och skrivit detta som Roger E - där är Niklas och hans sk "källor från fotosidan" helt ute och cyklar. Det är bara vi på redaktionen som har tillgång till loggarna och kan spåra sådant här.

(Huruvida Roger W har kontakt med den omtalade fotografen eller inte vet jag dock inget om, det får ni ta hans ord på)

Vanligtvis är vi mycket bestämda med att man inte får köra med fejkade identiteter och dubbla konton. Jag valde att göra ett temporärt undtantag här efter diskussion med Robert W, då diskussionen redan kommit igång, och det egentligen inte var skribentens egen identitet som var det väsentliga. Men visst, det är dubbelmoral från min sida så det skriker om det...
 
Tråden stängs

Hej Roger.

Jag har nu under kvällen talat med TigerTina i 3 timmar och besvarat alla de frågor som ställts i forumet.Har även passat på att be om ursäkkt till TigerTina, så det är utrett.

Jag råder dig till att kontakta henne för att erhålla informationen, eller om du har några frågor så kan du höra av dig till mig: [email protected] eller ring såsom Tina gjort på Tfn 070-218 05 88.

När det gäller vilka som jobbar på KEMA , så har jag informerat TigerTina om detta, men jag väljer att inte namnge dem här i forumet, pga jag vill skona dem från ev trakasserier nu och i framtiden.

Denna debatten har för länge sedan tappat all betydelse och värdighet, och det är bättre att du och jag tar denna debatten via E-mail.


Niklas

/ tråden stängd /
 
gör inte om det

Antingen har ni/vi regler eller inte Christer..

Jag tycker att om det nu är så att man ska gå följa reglerna på vissa områden och inte på andra kan det bli jobbigt för oss som skriver här,

det gick igår men idag får man inte..


Jörgen
 
Pseudonymer kan förekomma på Fotosidan men det är väldigt ovanligt, men det är aldrig OK utan att ha identifierat sig för och fått godkännande av oss. Vi har ibland också gjort något undantag för att tillåta artistnamn.

Nå - finns det något mer att säga i ämnet eller kan vi lägga denna tråd bakom oss?
 
Hej Niklas!

Jag har just pratat med "Tigertina" som bekräftar att du har bett henne om ursäkt.
"TigerTina" värkar vara nöjd med detta, och i sånna fall är åxå jag nöjd, och vill gärna få stoppat den här tråden. Tyvärr har nu mitt "fake" konto spärrats, så att jag blir tvungen be admin göra detta.

Jag tackar Niklas för att han bett om ursäkt till Tina!

----------- Tråd slut! -------
 
Så ja, nu hoppas jag att denna debatten kan sluta. Jag har ringt upp Niklas W och vi har pratat. Och ja, han har bett om ursäkt för det han har sårat mig om.

Det andra med "Norrköpingsfotografen" är deras buissnes.

Jag tackar för mig och mina löss nu, hoppas ni får en fortsatt trevlig helg!

Kramar

TigerTina!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.