Re: Svar från Niklas Del 1
"Skåningen" skrev:
Däremot så har jag med hjälp av tips från utomstående, samt källor från fotosidan förstått att du "Roger" är den som jag kallar för "Norrköpingsfotografen" i en av mina artiklar.
WOW!!! Grundig reesearch får man säga!
Dags att spela med öppna kort!
Innan någon hoppar till och slänger skit för min dåliga svenska vill jag få säga att jag ursprungligen kommer från Norge, och aldrig gått i Svensk skola. Hoppas ni förstår det här inlägget endå! Mina tidigare inlägg i debatten har jag fått vänner at översätta för mig.
Roger Edwardson har absolut inget med den omtalade ”Norrköpingsfotografen” att göra. Det är JAG som är Roger Edwardson. Det kunne faktisk även varit mitt riktiga namn eftersom det är min fars namn. Jag heter Roger Weltzien.
Min hemsida finns på
www.amatorfotografen.com och det är jag som har gjort Tina’s hemsida. Christer Lindh får gärna intyga at det är jag som har startat tråden om han känner för det.
Eftersom Niklas nu åter igen stödjer sig mot anonyma e-mails tycker jag det är dags att visa vem jag egentligen är. Visst kan vissa tycka at jag är feg som dolt min identitet, men jag litar faktisk fortfarande såpass lite på den här svarta listan at jag är rädd jag kommer åka dit bara för detta. Åt andra sidan har nog den här debatten i sånna fall bevisat varför jag listas.
Som tidigare postat har jag personligen ingen kännskap till någon av dom listade. Den enda jag känner är Tina som är min vän. Jag kan därför inte uttala mig på något sätt om hur eller varför någon av dom listade har kommit med på den här listan, men jag tycker endå det är fel. Det här bör skötas av polis och polismyndigheter.
När det geller dom trakasserier som Tina utsätts för kan jag intyga om at det stämmer. Jag har själv sett hur upprörd hon har blivit, och jag har även sett chatloggar dom emellan (Niklas och Tina) som jag tycker var mildast talat chokerande!
Jag tackar annars Niklas för dom svar han kommit med i den här tråden, men märker mig at han fortfarande inte har svarat på alla mina fråger. Om KEMA drivs på ett redaktionellt sätt så som till ex Expressen, så borde dom vara såpass seriösa att dom även skriver om egna repressentanter ifall dom gjort bort sig på något vis. Min fråga som kvarstår då, är om KEMA skulle lista några av sina egna repressentanter ifall dom gjort bort sig? Kan då ”Chefsredaktören” lista sig själv på den här listan för trakasserier mot oskyldig tredje person?
- Troligen är ingen på KEMA’s redaktion domfälda för detta än, men är alla på deras svarta lista domfälda? -
Jag känner som sagt inte annat än rykten gällande ”norrköpingsfotografen”. Om han har åtalats för något eller ej, vet jag ärlig talat inte. Men är han domfäld för något brott? I Sverige så som i Norge gäller vell at man inte är skyldig innan rättsmyndigheten har bevisat det. Det är domstolen som är skyldig at leta fram beviser i en sak som detta. Inte KEMA och inte den åtalade fotografen själv.
När jag annars säger ”wannabe models” eller ”amatörmodeller” menar jag naturligtvis inte att vara respektlös, men alla vet at det finns en skilnad på elite modeller och dom som extraknäckar på detta. Precis så som det finns skilnad på en Amatörfotograf, så som jag, och en proffs fotograf. Vad jag ville få fram var at Kema’s Licensierade fotograf riktar sig mot samma grupp modeller som vissa av dom som finns med på Er lista, och at jag tycker Ni på KEMA sitter i en dubbel ”sits” i sånna fall. Det tycker jag också er moraliskt fel!