Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Äntligen Nikon D800

Och trots att de är MM så kör de normalpris på D800 gissar jag. Inte några MM priser, eller?

24 990kr. Vilket med tanke på att marginalen på husen förefaller vara mindre än 10% kanske inte är så anmärkningsvärt..

Däremot biddade de ett pris på 3 000kr för MB-D12, men jag har beslutat mig för att vänta på Pixel D12.

Tänkte bara tipsa att om någon i södra Sverige har bråttom med att få tag i en D800E, så ligger det i just detta nu en på hyllan på MM i Lund som bara är att gå in och köpa.

D800 börjar bli lite mer och mer tillgänglig. Har sett att den står på hyllor hos lite olika handlare. kan inte svära på om dom är bokade eller inte, såg inga namn på kartongerna i alla fall. MM västerås hade en till salu för ett par veckor sen också. Helt obokad! Tror faktiskt att det är en del som är nyfikna på D600 också som kanske väljer att avvakta.

24 990kr. Vilket med tanke på att marginalen på husen förefaller vara mindre än 10% kanske inte är så anmärkningsvärt..

Däremot biddade de ett pris på 3 000kr för MB-D12, men jag har beslutat mig för att vänta på Pixel D12.

Pixel D12 hmmm vad kan det vara ?
Är det ett kommande vertikalgrepp från tredejpart eller berätta lite är du snäll.

Gärna en länk för jag hittar igent om den.
Mvh. /LEE

D800 börjar bli lite mer och mer tillgänglig. Har sett att den står på hyllor hos lite olika handlare. kan inte svära på om dom är bokade eller inte, såg inga namn på kartongerna i alla fall. MM västerås hade en till salu för ett par veckor sen också. Helt obokad! Tror faktiskt att det är en del som är nyfikna på D600 också som kanske väljer att avvakta.

Jag vet ett flertal som står i kö så situationen skiljer sig från den med Canon 5D III (jag står i kö själv och då jag redan har betalt har jag svårt att byta kö)

737kr är ju überbilligt.

Någon som äger ett?

Jag har provat orginalet och det är mkt bättre än gamla 10-an.

Med tanke på att de börjar leverera i juli så blir det nog svårt att ha testat det änuu. :)

Grejjen är.. jag tänker helt enkelt inte betala nästan 11 000kr för Grepp, Batteri, Lock och Laddare. Så, jag väljer tredjepartprylar denna gång.

Med tanke på att de börjar leverera i juli så blir det nog svårt att ha testat det änuu. :)

Grejjen är.. jag tänker helt enkelt inte betala nästan 11 000kr för Grepp, Batteri, Lock och Laddare. Så, jag väljer tredjepartprylar denna gång.

Stop här nu, ett extra batteri behöver man ju ändå. Laddare har man. Lock?

Eller är det ett annat batteri i greppet???

Nej, det är en pre-order, och jag tänker INTE betala nu och få det "nångång". Jag väntar tills de finns "I lager".

Jo men så himla mycket billigare än orginalet så jag slog till direkt.
Så nu behöver jag inte oroa mig för att köra utan BG som jag hade tänkt.
Har alltid haft GG på alla mina systemkameror men Nikon priset var lite tungt just nu.

Mvh. /LEE

Stop här nu, ett extra batteri behöver man ju ändå. Laddare har man. Lock?

Eller är det ett annat batteri i greppet???

Greppet accepterar EN-EL15 (det som sitter i huset) samt 8xAA och till det medföljer adapterplattorna i MB-D12. Du kan också använda EN-EL18, och då måste man köpa locket separat. Precis samma historia som till MB-D10.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar