Jag svarar såhär, D700,D7000 är två kameror jag ägt själv som jag tycker har varit underbara och jag kan inte uttala mig om alla Nikonmodeller. Har haft D40x, D60, D90 men jag tyckte att dom var bra på sin tid men inte mycket mer. D90 är ju så klart en favorit bland många. Min tur att ställa en fråga.. Varför verkar du så gilla canonen så mycket mer och tar den i försvar mot D800:an hela tiden? Du verkar vara mycket mer "sugen" på 5D:n. Nikon har gjort jättemånga bra kameror, och dom säger att det är ok att gilla nåt som man tycker är bra, då kan man t.o.m säga till andra att det är bra produkter utan att behöva bli anklagad för att vara fanboy.. OK!?
Du verkar vara en förvirrad själ.
skillnaden är mellan dig o mig är att jag ser kameran som ett redskap jag skiter i vad det står på den. Jag tycker det är hysteriskt att döma ut en kamera när dom inte ens är testade mot varandra o jag är övertygade om att vad testerna visar så kommer 5D mark 3 fungerar till det mesta o jag är rätt övertygad om att det kommer vara nästan omöjligt att se vad bilden är tagen med om inte den är större o innehåller (avslöjande delar)
Jag är ingen som säger så här. canon dom ska skämmas,vilket fiasko,jag svär på min dotter osv jag säger bara jösses det är bara en kamera jag har ägt många, jobbat med många märken o det lät ungefär samma sak med D3 mot 5 D mark 2 den skulle vara så överlägsen etc vad hände i verkligheten?
Bägge kamerorna var helt ok att köra upp till iso 3200 med skaplig kvalitet bruset är ungefär lika lågt skiljer bara karaktären mellan det. Nu verkar Nikon,sony fått mer fart på sensorn o nu kanske det syns mer än förut men jag avaktar gärna tills jag fått kameran i handen o kan jämföra med det jag fotar. Du har aldrig någonsin sagt att en canon produkt är bra nya 5 an är totalt skräp enligt dig ett fysisk miss samt en psylogisk galen prissättning. Har du hört talats om rekkommenderat pris?
funkar ungefär som när man går till torget i egypten o handlar det sjunker stadigt desto mer tiden går. Kameran är redan nera på 29000. Oavsett så tycker jag med flera att Nikon köper in sig för deras pris är lägre än vad dom gick in på med förra modellen för 4 år sedan o det är bra för konsument men korkat för företaget för Nikon lägret har ingen ff med högre upplösning än 12 milj ( Än D3x) för vettiga pengar så den hade sålts lika mycket även om dom lagt sig på 30000.
Eller måste dom köra extra pris för att kunna sälja kameran tror du det?
I ditt fall så tror jag du är bara en kille som gillar kameran D800 just för att det är en Nikon sedan att du gått totalt bananas för att det är lite mer pixlar i kameran. Jag tror att Canons nya 5 kommer vara riktigt bra men att Nikon D800 kommer vara något bättre sedan om det kommer påverka synligt på bilder det får vi se fast du behöver inte se för den är bäst oavsett vad som sker eller hur?
Svara på ett par enkla frågor
när tror du kommer se skillnad på en vanlig bild, en turist bild knäppt på slottet redan på en webb bild
i 1200 pixlar
på papper 10x15
A4
A3
A2
att du ens förnekar att du är en fanboy är skrämmande antingen har du ingen själv insikt överhuvud taget, eller är du bara totalt ner förälskad i en kamera du inte ens sett,använt eller provat det är enligt mig lite hysterisk o jag blir sällan hysterisk för en kamera om den inte går sönder för 5 gången.