Helmetrock
Aktiv medlem
Nja inte lika intressant eftersom foto för mig är ljus. Är det så mörkt att jag behöver iso 200000 ser jag inget behov där jag inte kan använda blixt.
Då får jag gratulera och meddela att du är mycket lyckligt lottad som uppenbarligen inte fotar i några situationer som ställer några nämnvärda krav på din utrustning. Resten av oss som inte är så lyckligt lottade skulle utan tvekan få bilder med bättre bildkvalité i en hel del situationer om vi hade bättre ISO-prestanda.
Som sagt, det är ju inte bara max-ISO som räknas utan också vilken kvalité man får på lägre ISO.
Sedan finns det väl ingen som har sagt att det inte finns situationer där man klarar sig med mindre avancerad utrustning? Grejen är ju bara att det inte finns en enda situation där man klarar sig bättre med mindre avancerad utrustning, så länge man kan använda den. Med enkel utrustning är man hänvisad till enkla situationer som inte ställer så stora krav, med avancerad utrustning klarar man mycket svårare situationer samtidigt som man klarar de enkla situationerna minst lika bra.