Sen finns det ju faktiskt de som inte är särskilt duktiga fotografer men älskar utrustning och därför har det bästa som går att få tag i även om de knappt vet hur de ska använda det. Det är helt ok, folk får göra som de vill med sina pengar. Precis som en del röker upp dem o.s.v.
Jag har än så länge inte tjänat ett öre(vad jag kan minnas) på mina foton, men det är en hobby, och jag spenderar så mycket jag vill på den även om det inte skulle vara lönsamt. Andra spenderar stora summor på sina hobbies(golf, sportflygning t.ex.) och tjänar inte ett öre på dem, men folk tycker det är ok, för "det är ju en hobby".
Men just när det kommer till foto så får man helst inte ha det som hobby, utan köper man fina grejer, då måste man minsann tjäna pengar på dem också..
Låt folk köpa vad de vill, och göra vad de vill med sina pengar och sin tid!
Edit: En del gillar också att läsa forum och diskutera. Om jag hade lagt lika mycket tid på att arbeta som jag slösurfar på nätet så kunde jag köpt mig en D4, en D800, en D800E och några objektiv till dem för de pengarna. Men vi är alla fria att disponera vår egen tid. Antingen gör vi något vettigt, eller inte.