jorgene
Aktiv medlem
Mmm, de tenderar alltid att anfalla i flock...Det kommer aldrig bara EN coolpix. De kommer alltid i drivor ;-)
Lömska typer...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mmm, de tenderar alltid att anfalla i flock...Det kommer aldrig bara EN coolpix. De kommer alltid i drivor ;-)
Det kommer aldrig bara EN coolpix. De kommer alltid i drivor ;-)
Jag önskade inte ett prohus utan spegel 2014 för 10000 kr. Jag önskade ett litet smidigt hus i storlek som Nex eller FM3. Behöver inte ens AF. FX eller DX spelar ingen roll. Mina gamla AI funkar ok på bägge....och utan gismos och pipsignaler. Gärna färre sådana än min Nex5n har. Eller är det just det som är definitonen av ett prohus? Avsaknaden av gismos och pipsignaler
Jag tror visserligen inte heller att Nikon kommer med ett sådant än på ett tag. De vill hellre sälja CX gluggar än att vi nördar skall länsa våra vitrinskåp på de gamla vackra AI gluggarna som ligger där och dammar.
Jag är faktiskt förvånad över bildkvaliteten hos min Nex5n och hur påfallande ofta jag tar med mig den istället för min "riktiga" kamera. Det är första gången jag är nöjd med en kompakt, Nåja, kompakt o kompakt. Den är i alla fall avsevärt mindre o lättare än min D700 så......
Det kommer aldrig bara EN coolpix. De kommer alltid i drivor ;-)
Så är det nog. Vi nördar med gamla AI gluggar går det nog inte att tjäna så mycket på. Sedan är förstås de nya cx-gluggarna en aning smidigare än ai-glugagrna. Jag har iofs ett 24 ai f2 som är riktigt smidigt. 35mm f2 är också rätt ok. Sensorn i D700 är ju också ganska förlåtande. Har fått knallfina bildfiler med 55 micro f 2.8 och 105mm f 2.5. 24mm f2 har mycket karaktär och den funkar men ska man vara petig och jämför med 17-35mm ex så ser man skillnaden.
Nikon har ju ifs inte lovat att det blir just D800;an som ska presenteras. Men jag sätter mina kulor på att det blir den. Är så sjukt säker på det nu.
105/2.5 och 55/2.8 är fortfarande två av de bästa objektiv som Nikon gjort. Jag kan inte låta bli att undra hur de hade presterat med moderna antireflexbehandlingar...
Troligtvis en sample med D800 http://www.flickr.com/photos/dos-chin/6665725079/sizes/o/in/photostream/ hoppas jag har länkat till original storlek.
Bilden ser inte alls bra ut på nåt sätt, men det spekuleras vilt om den nu.
D700 och D3-batterierna är helt enkelt inte lagliga att nytillverka längre - de är "för stora"... ??!!
Ja, tyvärr...
Men det var väl inte Nikons fel? Som jag förstod vissa intervjuer i samband med D4 berodde det ju på att Japan - och ett par asiatiska höginkomstländer till - gemensamt komit överens om någon töntigt batterilagstiftning, med begränsning av maxkapaciteter för produktgrupper osv. Undra hur laptop-industrin löser det.
D700 och D3-batterierna är helt enkelt inte lagliga att nytillverka längre - de är "för stora"... ??!!