Tror det är rätt bra att gnälla, eller göra sin röst hörd när produkter inte lever upp till rimliga förväntningar eller när servicen haltar. För en glad amatör som jag själv ser mig som, är det väldigt jobbigt när min enda kamera tvingas in på service i ca 4 veckor. Ännu jobbigare när den måste in för samma fel igen, med trolig servicetid på ytterligare 4 veckor. Att under bra förhållanden mot kontrastrika stillastående motiv, med en 70-200 2,8 af-s, inte kunna få skarpa bilder med de vänstra punkterna. Klart man skriver av sig. Jag skriver även när saker är bra, men då menar jag också bra. Inte självklar service som man betalt för, utan sånt som går utanför det självklara. Verkar dock som om Nikon kan vara tillbaka på rätt spår, vi får se. Två från Lasses jobbar där idag och de är trevliga på supporten. I fredags förvägrades jag en lånekamera, men idag blev jag kontaktad och erbjuden en lånekamera i väntan på att min blir färdig. Det tyckte jag visade prov på god vilja. Nu blev jag så sur i fredags att jag shoppade på mig en D600 under helgen. Får se det som en investering för framtiden. Har aldrig haft två hus tidigare, men det senaste året har lärt mig att det kan vara klokt....... Och dyrt, men härligt.