Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Äntligen Nikon D800

Hallå där finns det inte någon bra ögonmussla till D800 än ?
Tittade på min gamla F4:a och det ser ganska lika ut förutom att man limmade förr.
Blir så förbaskad att dom inte som Canon och Sony har satt dit en bättre ögonmussla utan endast en gummiring som inte sticker ut ett dugg.
Dyra är dom med dessa små gummi bitar.

Tips och länk tack !
Mvh. /LEE

Nej. Den skall bara ta en bild per avtryck. Avtryckets beteende ändras inte om du kör gaffling.

Vill du ta alla bilder på en gång: Välj CH eller CL och håll ner knappen.

CL kan man ju dock ställa in om man vill att man ska ta 1, 2, 3, 4 eller 5(med batteripack och crop?) om man vill det.

Jag tänkte skippa Phase one, äh, jag hoppar över alla mellanformatarna.

Men vertikalgrepp ska jag ha.

Precis och skippar du mellanformatarna så är 11 000:- en fis i rymden om man betänker den alternativkostnaden det valet hade givit.

Men har man en D800 så har man väl sitt på det torra ändå, så då behöver man väl inte ens bry sig om några alternativ (om man nu står ut med att släpa runt på feta tjockkameror). En D800 är ju ändå hyfsat smidig så varför sabba det konseptet med att skruva på en massa bulk som gör den lika klossig som proffsmodellerna.

Fast vad gör man inte som fotograf för att skaffa sig belastningsskador :)

Precis och skippar du mellanformatarna så är 11 000:- en fis i rymden om man betänker den alternativkostnaden det valet hade givit.

Men har man en D800 så har man väl sitt på det torra ändå, så då behöver man väl inte ens bry sig om några alternativ (om man nu står ut med att släpa runt på feta tjockkameror). En D800 är ju ändå hyfsat smidig så varför sabba det konseptet med att skruva på en massa bulk som gör den lika klossig som proffsmodellerna.

Fast vad gör man inte som fotograf för att skaffa sig belastningsskador :)

Greppet kostar bara 4000, det är det värt för att slippa belastningsskador :)

Hallå där finns det inte någon bra ögonmussla till D800 än ?
Tittade på min gamla F4:a och det ser ganska lika ut förutom att man limmade förr.
Blir så förbaskad att dom inte som Canon och Sony har satt dit en bättre ögonmussla utan endast en gummiring som inte sticker ut ett dugg.
Dyra är dom med dessa små gummi bitar.

Tips och länk tack !
Mvh. /LEE

Den här:

http://www.ebay.com/itm/22mm-Eyecup...pt=US_Viewfinders_Eyecups&hash=item3ef76b8f01

Kostar mindre än $5, från Hong Kong.
Jag har den själv på min D800, toppenbra.

sid. 388 i den svenska manualen...

Manualen hehe den har så fin plast kring sig så den vill jag inte förstöra. Lite sport att se om man klarar sig utan den, men detta med ögonmussla har jag sökt på flera saiter och ingen har någon innan du hjälpte till då fanns det till D700 som passar till D800.
Dom ändrar ju inte speciellt fort på dessa sidor.

Mvh. /LEE

Manualen hehe den har så fin plast kring sig så den vill jag inte förstöra. Lite sport att se om man klarar sig utan den, men detta med ögonmussla har jag sökt på flera saiter och ingen har någon innan du hjälpte till då fanns det till D700 som passar till D800.
Dom ändrar ju inte speciellt fort på dessa sidor.

Mvh. /LEE

Jag väntar fortfarande på min kamera så jag får roa mig med att kika i pdf-manualen så länge...

Jag väntar fortfarande på min kamera så jag får roa mig med att kika i pdf-manualen så länge...

Men vad fint hörru, då kan vi som inte vill sprätta upp våran fråga dig som blir som en expert här på FS hehe.

Väntar du att få något ifrån Japan Photo så avsluta den väntan och beställ ifrån någon annan för jag fick beskdet av JP att ingen leverans kommer att ske föränn till hösten kring Oktober OM och det OM JP kan förhandla med Nikon om ett bra pris på en stor order.
Dom vill inte köpa till de priser som Nikon satt samt har nu en jäkla stor kö på D800 + D800E till ett bra pris så får dom inte ett bättre pris så får vi det inte heller.

Mvh. /LEE

Men vad fint hörru, då kan vi som inte vill sprätta upp våran fråga dig som blir som en expert här på FS hehe.

Väntar du att få något ifrån Japan Photo så avsluta den väntan och beställ ifrån någon annan för jag fick beskdet av JP att ingen leverans kommer att ske föränn till hösten kring Oktober OM och det OM JP kan förhandla med Nikon om ett bra pris på en stor order.
Dom vill inte köpa till de priser som Nikon satt samt har nu en jäkla stor kö på D800 + D800E till ett bra pris så får dom inte ett bättre pris så får vi det inte heller.

Mvh. /LEE

Jo det stämmer att jag väntar på besked från Japanphoto...
Men min köplats på Cyber börjar närma sig...

Mvh. /LEE

Fy fn va ruttet!
Hur osnyggt är det inte av japanfoto att sälja till ett pris som de inte kan hålla.

Tyvärr verkar det alltså bli precis som jag misstänkte redan från början, dvs de kommer hålla sina leveransåtaganden så fort de pris de lovat är det pris som gäller överallt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar