Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Äntligen Nikon D800
- Trådstartare phool
- Start datum
Falumas
Aktiv medlem
Självporträtt? Är du inte äldre?
Det är möjligtvis mitt glada barnasinne som lyser igenom lite. Fast nu när du säger det kanske jag skulle ha frågat mina föräldrar innan jag köpte en D800.
/Karl
LEE Cordon Bleu
Aktiv medlem
Självporträtt? Är du inte äldre?
Karl e duktig för sin ålder.
Mvh./LEE
picturethis.se
Aktiv medlem
Jag har samma kombo. Blir intressant vad du kommer fram till!
Jag har en musikvideo på gång. Om jag orkar och hinner, kanske jag filmar med båda kamerorna. Om jag inte hinner lära mig D800an tillräckligt innan.
Hade ju varit kul att ha en video i 2 versioner, en filmad med D800 och en med XF100, men efter samma manus.
Får se vad artisten säger..
microo
Aktiv medlem
Är det någon som lyckats ladda ner D800-manualen på Svenska?
Jag får bara hem ett trasigt dokument på Svenska.
/Karl
Japp inga problemas
Mesch
Aktiv medlem
Med en D800 får man passa sig. Det kommer nog bli många självporträtt framöver.
D800, ISO4000, f6.3 med ett 70-210/f4 på 165mm
Först ett 100%-crop sedan hela bilden.
/Karl
Jag trodde ju aldrig att CSI NY skulle komma att visa sig ha rätt med sina fantastiska enhance & sharpen funktioner på bilder
Benjamin83
Aktiv medlem
Jag trodde ju aldrig att CSI NY skulle komma att visa sig ha rätt med sina fantastiska enhance & sharpen funktioner på bilder
Visste du inte att det är de som betatestat D800 i alla dessa år vi fått vänta?
Falumas
Aktiv medlem
Jag har faktiskt bara använt lite smudge-effekter dvs lite brusreducering.
/Karl
MrKarisma
Aktiv medlem
Tomten verkar ha tagit fel på årstid och kom med paket igår
Glad midsommar på er!
Den där bilden ger mig fan ståfräs!
fishnose
Aktiv medlem
Den där bilden ger mig fan ståfräs!
Du borde prata med en lämplig person inom vården för det där... (helst inte någon som också diggar Nikon)
at1981
Aktiv medlem
Fick min D800E igår !!
Hej!
Jag fick min D800E + ett extra kamerabatteri igår när jag hämtade ut den på posten.
Dock fick jag batteripacket NB-D12 istället för ett 16 GB SD-minne som jag hade beställt.
En sak som jag inte hittade på min D800E som finns på min D90 som jag ska lösa in hos fotobutik när jag köper nya prylar
är snabbratten mellan olika motivlägen så som landskaåp, blomma, natt, P, M, S och allt vad det nu heter .
MVH at1981 !!
Hej!
Jag fick min D800E + ett extra kamerabatteri igår när jag hämtade ut den på posten.
Dock fick jag batteripacket NB-D12 istället för ett 16 GB SD-minne som jag hade beställt.
En sak som jag inte hittade på min D800E som finns på min D90 som jag ska lösa in hos fotobutik när jag köper nya prylar
är snabbratten mellan olika motivlägen så som landskaåp, blomma, natt, P, M, S och allt vad det nu heter .
MVH at1981 !!
Falumas
Aktiv medlem
MVH at1981 !!
Se till att ställa in ratten på din D800E på något bra (för den kommer inte gå att ändra senare) så sågar du bort den med en vinkelslip. Sedan gör du samma sak fast lite försiktigare på din D90 så är det bara att klistra fast ratten från D90n på din D800E så har du dom fina symbolerna på din D800E också.
/Karl
OBS Prova inte detta om du inte är helt säker på vad du gör. Om du provar detta och är helt säker på vad du gör så kan det vara en idé att byta dina kameror mot en vit tröja där ärmarna är ihopsydda på ryggen.
Lothar Marunga
Aktiv medlem
Hej!
MVH at1981 !!
har du kollat att inte knappen ligger lös i lådan. Hur fotar man utan den...
lma
LEE Cordon Bleu
Aktiv medlem
Hej!
MVH at1981 !!
Under Fotograferings menyn finns Ställ in Picture Control som har en jäkla massa val så välj där.
Men tyvärr Blomma finns inte längre så du får helt enkelt lägga ned detta ämne och fota något annat nu när du bytt kamera.
Mvh. /LEE
phool
Aktiv medlem
Stort grattis, jag har en d5100 med en fin ratt som har både blomma och effects! Dessutom en kickass sensor. Ge mig ett bud på vad jag får i mellanskillnad så kan jag byta den mot din D800E.Hej!
MVH at1981 !!
PeterK
Aktiv medlem
Tryckte du av tre gånger, alternativt seriematade? Avtryckaren beter sig inte annorlunda bara för att man valt gaffling.
Men skall den inte ta tre bilder vid varje avtryck? ...den tog två nu.
Photocon
Aktiv medlem
Hej!
Är det någon av er glada D800 ägare som provat att fokusera manuellt med någon av nikons ais (s) gluggar? Om ja hur funkar det och hur står den sig mot D700?
Kort sagt: Aningen bättre vid MF.