Annons

Äntligen Nikon D800

Misströsta inte! När du får din kamera sen så kommer du att bli såhär glad och imponerad ;-)
Och ta inte bort detta inlägg! försöker trösta en ledsen kamrat. http://www.youtube.com/watch?v=aGKjFkeME9Q&feature=relmfu

ingen eco driving direkt ;-)
Nu vet vi att på en print i i 60cm bredd så är det svårt att se någon större skillnad mellan våra kameror efter vårat lilla test igår. Trevligt att träffas förresten :)
Nu har visserligen Risedal hittat en del saker o han har ett bra öga för detaljer men jag skulle knappast haft några problem oavsett om jag haft D800 eller 5D 3.
Men en sak är helt säker, greppet o ergonomin på din 5 kör åttor runt min D800 det var klart uppenbart o sedan hade vi en oberoende domare som fastslog det ;-) (Anders)
 
ingen eco driving direkt ;-)
Nu vet vi att på en print i i 60cm bredd så är det svårt att se någon större skillnad mellan våra kameror efter vårat lilla test igår. Trevligt att träffas förresten :)
Nu har visserligen Risedal hittat en del saker o han har ett bra öga för detaljer men jag skulle knappast haft några problem oavsett om jag haft D800 eller 5D 3.
Men en sak är helt säker, greppet o ergonomin på din 5 kör åttor runt min D800 det var klart uppenbart o sedan hade vi en oberoende domare som fastslog det ;-) (Anders)
Det var riktigt trevligt Ove, Vi kan vara överens om att båda kamerorna är väldigt bra =) D800 skiner ju verkligen där man vill fota stora vyer, som väntat =) dom var väldigt lika faktiskt. Ja greppet är lite roligare på 5D:n, två riktigt bra kameror hur som helst. Vid riktigt stora förstorningar så är jag säker på att Risedal kommer att hitta mer =) Båda kamerorna är fantastiska och väääääldigt lika om man inte förstorar riktigt mycket. Man blir inte besviken vilken man än köper. Och nästa gång tar vi en öl!
 
Kameradoktorn har försett alla NPS kunder med D800 nu. De har sålt iväg 40st på en månad och börjar beta av den vanliga kön. De gissar på ca 200-250 förbokningar kvar och tror/hoppas på att leveranserna ska öka.
 
Kameradoktorn har försett alla NPS kunder med D800 nu. De har sålt iväg 40st på en månad och börjar beta av den vanliga kön. De gissar på ca 200-250 förbokningar kvar och tror/hoppas på att leveranserna ska öka.

Alla NPS har inte fått på Kameradoktorn......

Jag vet (är NPS) och när jag ringde idag var det även fler NPS som inte fått.
 
Det var riktigt trevligt Ove, Vi kan vara överens om att båda kamerorna är väldigt bra =) D800 skiner ju verkligen där man vill fota stora vyer, som väntat =) dom var väldigt lika faktiskt. Ja greppet är lite roligare på 5D:n, två riktigt bra kameror hur som helst. Vid riktigt stora förstorningar så är jag säker på att Risedal kommer att hitta mer =) Båda kamerorna är fantastiska och väääääldigt lika om man inte förstorar riktigt mycket. Man blir inte besviken vilken man än köper. Och nästa gång tar vi en öl!

Är greppet på D800 och 5D Mark III drastiskt förändrat kontra D700 och 5D Mark II? För i sistnämnda fallet har jag alltid tyckt att D700 springer cirklar runt MK2:an, åtminstone för mina ganska rejält tilltagna händer.
 
Detta är rätt konstigt...
Min D3 blev strömlös samma vecka som den nya kom. Japanerna har nog byggt in något som vi inte vet om :)
Frid och fröjd, D800 kom med bud och D3 fungerar igen efter ytterligare rengörning av kontakterna.
 
Är greppet på D800 och 5D Mark III drastiskt förändrat kontra D700 och 5D Mark II? För i sistnämnda fallet har jag alltid tyckt att D700 springer cirklar runt MK2:an, åtminstone för mina ganska rejält tilltagna händer.

D800 tycker jag känns väldigt lik sin föregångare, men trots att 5D3 inte har några större formskillnader jmf mk2 tycker jag att den känns mycket bättre. Det kan vara en så enkel sak som att tumlovsytan nu är gummiklädd.
 
Det var va de sa till mig i affären. Sen om de är sant vet jag inte. De hade två höga travar med kameran framme iaf.
 
5DMkIII scores released byDxOMark - far behind D800

Inte så imponerande siffror. Lååångt efter D800, aningen bättre än 5DMkII.

5DMkIII:
Total: 81
Portrait (Color Depth): 24 bits
Landscape (Dynamic Range): 11.7 Evs
Sports (Low-Light ISO): 2293 ISO

D800:
Total: 95
Portrait (Color Depth): 25.3 bits
Landscape (Dynamic Range): 14.4 Evs
Sports (Low-Light ISO): 2853 ISO
 
Senast ändrad:
Inte så imponerande siffror. Lååångt efter D800, aningen bättre än 5DMkII.

5DMkIII:
Total: 81
Portrait (Color Depth): 24 bits
Landscape (Dynamic Range): 11.7 Evs
Sports (Low-Light ISO): 2293 ISO

D800:
Total: 95
Portrait (Color Depth): 25.3 bits
Landscape (Dynamic Range): 14.4 Evs
Sports (Low-Light ISO): 2853 ISO

Var läser du det? Inte på DXOmark antar jag eftersom det inte står nåt om några 5Dmk3-poäng där..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.