Janne B
Aktiv medlem
Sidan låg uppe en stund, sedan åkte den ner. Okänt varför.
Någon som tagit sig ett järn för mycket och sedan fått Ågren.
JB
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sidan låg uppe en stund, sedan åkte den ner. Okänt varför.
Är greppet på D800 och 5D Mark III drastiskt förändrat kontra D700 och 5D Mark II? För i sistnämnda fallet har jag alltid tyckt att D700 springer cirklar runt MK2:an, åtminstone för mina ganska rejält tilltagna händer.
Någon som tagit sig ett järn för mycket och sedan fått Ågren.
JB
Hittade just den här:
http://www.dustinhome.se/product/5010550307/delock-compact-flash-adapter-for-sd-mmc/
...alltså en adapter för SD-kort i CF-kortplats. Någon som testat den med D800?
Min plan är nämligen att köpa ett 64 GB 95 meg/s SD-kort för RAW och sedan ett 32 GB 95 meg/s CF för JPEG Fine. Problemet är bara att det senare är rätt dyrt.
Skulle det istället gå att använda den där adaptern blir det betydligt billigare. Även om den skulle strula en gång på 100 spelar det mindre roll eftersom jag kan ta fram ny JPEG från RAW-filen på andra kortet.
Kommer inte fungera då du refererar till en adapter CF typ II när D800 är kompatibel med Typ I (vilket är smalare)
Typ II var oftast gamla IBM Microdrive och liknande.
Detta är rätt konstigt...
Min D3 blev strömlös samma vecka som den nya kom. Japanerna har nog byggt in något som vi inte vet om
Frid och fröjd, D800 kom med bud och D3 fungerar igen efter ytterligare rengörning av kontakterna.
det är stor skillnad på greppet mellan D700 och D800. Tar du tag i kamerona direkt efter varandra så kommer du märka att det känns avhugget o betydligt kortare med D800 o att platsen för lillfingret upphört typ.
det är knappast någon nyhet att det dynamsika omfånget är bättre på D800 än på 5 frågan är bara hur mycket det syns på en slutlig bild. Om vi säger så här tar du en bild i medljus så kommer ingen stor skillnad fram på en print i 60 bredd vilket phol o jag kom fram till igår när vi testade kamerorna mot varandra. Nu körde vi inte något extrem test utan tog mest en vanlig bild över stockholm med solen i 45 gr i ryggen. Snart kommer risedal få tag i samtliga kameror o då när han letat klart så kommer hans obduktions bild var en fjäder i jämförelse ;-)
Det är dags att släppa in han igen på fs för många saknar hans enorma insatser på att testa kameror mot varandra utan att vara märkesbunden.
Är ganska övertygad om att det går att trycka en bild ur D800 som experter vid ett blindtest inte skulle kunna skilja från den där Hasselbladaren.
... vilka pretentiösa muppar :S
"En magentaton som är svår att få bort"
Kanske om man hatar post, men annars inte.
Vi jämför här kameror med, vadå? Hundratusen kronor i prisskillnad? Och vem behöver seriöst hämta så mycket detaljer ur överexponerade partier? Det verkade i jämförelsebilderna som om exponeringarna var olika, och det faktum att det inte var någon "klar" vinnare säger åtminstone till mig att det är dumt att köpa en Hasselbladare (så tillvida man inte anlitas av kunder som tittar på kameramärket framför bilderna).
Är ganska övertygad om att det går att trycka en bild ur D800 som experter vid ett blindtest inte skulle kunna skilja från den där Hasselbladaren.
Just nu på väg med ett taxibud
Detta är rätt konstigt...
Min D3 blev strömlös samma vecka som den nya kom. Japanerna har nog byggt in något som vi inte vet om
Frid och fröjd, D800 kom med bud och D3 fungerar igen efter ytterligare rengörning av kontakterna.