Det är nog trots allt bäst att lämna lampan som den är med tanke på vilka alternativen är:
1) Minska utgångsnivån för högdagrar. Vilket alltså innebär att vitt inte blir vitt, utan grått. Det vill du inte göra eftersom det minskar bilden totala tonomfång på ett trist sätt. Som att kopiera på ljusskadat papper.
2) Skapa artificiell detaljteckning i lampan. Med övertoningsverktygen, alternativt markering med ludd, är det tänkbart att minska utgångsnivån enligt ovan och ändå behålla en högdager, till exempel mitt i lampan. Problemet är att det är ren bildmanipulation, du måste tillföra bilden något som inte fanns där vid fotograferingstillfället. Det kan bli bra med lite pill, men risken är stor att det bara ser konstigt och "bandat" ut vid utskriften.
Om du trots allt skulle vilja göra ett försök med alternativ två föreslår jag att du:
1) Minskar utgångsnivån med ett justeringslager för "nivåer".
2) Fyll den tillhörande lagermasken med svart.
3) Skapa en markering runt lampans "aura" med mycket ludd. Exakt hur mycket beror helt på hur stor originalbilden är. Gör ingen rund markering. Gör den lite "organiskt ojämn". Jag skulle ha gjort en bana med banverktyget och därefter konverterat banan till markering.
4) Fyll markeringen med vitt i lagermasken. (Nu är lampan gråaktig om du gjort som du ska. Nu gäller det att skapa en ny högdager inne i glödlampan.)
5) Skapa en ny "organisk" markering som tidigare, även den med ludd men inte fullt så mycket. Den ska markera området inne i lampan som ska hålla högdagern. Fyll denna markering med svart i lagermasken.
Det är inte lätt att få till det om du är ovan. Bli inte sur och grinig om det inte blir rätt med en gång. Även om inte resultatet blir bättre än originalbilden så är det här ett utomordentligt sätt att lära sig mer om justeringslager och lagermasker.
Att klona in hav som Henrik föreslår tror jag knappast är en framkomlig väg. Fast man vet aldrig förrän man provat.