Ok då får du väl förklara för mig vad du menar med "En firma som inte har betalningsanmäkningar = God ekonomi." Om du menar exakt det som står har du helt enkelt fel, men om du menar något annat får du gärna förklara vad då det är svårt att se vad det skulle vara.
Spännande med kritiska medlemmar, men varför är du så arg i tonen?
Varför tror du att du själv har rätt? Minns du indianens mockasiner?
Prova, det kan vara lärorikt.
Världen ses genom olika ögon, och tolkas i olika hjärnor. (Din och min tolkning.)
Tro det eller ej, men vi ser saker olika, och uppfattar allting olika. Nyanser finns oxå liksom folk som påstår saker som andra tror är fel. Vi har helt enkelt olika bakgrunder och därför olika värderingar i olika situationer liksom synsätt. Det en uppfattar gör inte en annan.
Ekonomer har svårt att förstå hur ekonomin fungerar mer än det de lärt sig i skolbänken. Enl. dem är det de lärt sig helt rätt. Det har de ju lärt sig i skolan eller på jobbet... Även om en produkt blir billigare att köpa loss ser de allt periodiserat. (Därför slår lågkonjunkturen hårt idag.)
Månadskostnaden för företaget blir då en nyckel till framgång, eller undergång. Allt blir ofta svindyrt då man summerar inköpt utrustning som tagits på leasing. Hade man lagt undan för svårare tider hade säkerligen de flesta firmor klarat sig bättre. Detta är aktiemarknadens fel eftersom alla vill ut på börsen och få hem pengar till företaget, men de ser inte baksidan förrän det är för sent. Större delen av vinsten går till aktieägarna
God ekonomi för mig är när företaget inte har betalningsanmärkningar.
I dessa leasingtider hade det troligen fungerat ett kort tag, men sedan kommer verkligheten ifatt. Verkligheten för företaget vi snackar om kanske står för dörren. Vad vet jag...
Idag borde Kameraexperten haft dessa betalningsanmärkningar i stor omfattning om man läser tråden. De gick tidigare i kk vad jag förstått, men det innebär inte att det behöver bli så igen.
Tro inte på att vinstmarginalen för elektronik ligger på några procent, för då är ni fel ute. En kraftig sänkning betyder att de sänkt vinsten, inte att skänka bort prylarna = kk, vilket någon tror i tråden.
Detta är min subjektiva uppfattning om läget.