Fredrik Åkesson
Aktiv medlem
Å så har dn skrivit en artikel om samma butik.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=865855
Fredrik
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=865855
Fredrik
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår hur allt fungerar. Jag behöver ingen lektion i detta ämne, men om ni tänker efter. Posten och en tegelsten... det skulle lätt kunna åtgärdas att kassörskan fick öppna paketet på plats INNAN betalningen. Då skulle bluffarna med postförskott snart vara ur världen.
Förändring i bankernas system?? Bankerna förmedlar en betalning, inget annat. Om du betalar kontant och ändå lyckas bli lurad, är det riksbankens fel då, eftersom det är de som trycker sedlarna?Som ni märker ser vi alla livet genom olika glasögon. Alla har olika åsikter. Jag kommer att överlåta mina till banken för utlåtande liksom många andra med förhoppning om ändrade regler. Om inte jag själv hjälps av detta blir förhoppningsvis någon annan hjälpt om det leder till en förändring i bankernas system...
Ni som INTE blivit av med pengar undanbedes komma mad "roliga" kommentarer. Påhopp kan ni göra i er egen familj eller omgivning där ni kan få igen med samma mynt.
Har man int rätt vid postförskott att öppna paketet innan betalning?
Att skylla på någon annan är en svensk nationalsport, det finns tom ett ord för det: Nånannanism. Det alltid någon annans fel. Aldrig mitt eget ansvar.Intressant att se att vissa skyller på att det är bankernas fel. De har som sagt inget med kameraexpertens bluff att göra. Vissa har väl helt enkelt svårt att svälja att man har blivit lurad, och måste skylla på någon/något.
...att banken lurar oss kunder.
Det har jag ju redan gjort. Men vi tar det en gång till:Kan du inte förklara exakt vad bankerna gjort för att lura kunderna i det här fallet?
Bankerna uppmanar sina kunder att använda "säkra betalningar" istället för kreditkort.
...
Då kan man nog, med visst fog, påstå att banken lurar oss kunder.
Jag gjorde en beställning den 8/12 och valde naturligtvis postförskott då det betalningssättet fanns som alternativ. Jag fick inga varor men blev heller inte blåst på några pengar.
Tog kameraexperten bort den möjligheten (alltså postförskott) eftersom så många blivit blåsta, eller betalar folk i allmänhet med kort rent slentrianmässigt?
/K
Nja, om banken utmålar en betalningsmetod som säkrare än en annan, fast det i verkligheten är tvärtom, så är det väl tveksamt om "banken har fortfarande gjort exakt det som de lovat göra".