Annons

www.bhphotovideo.com ok att handla från?

Produkter
(logga in för att koppla)
Handla från B&H över nätet

Tråden handlar egentligen om att köpa från B&H i New York.
Beställde objektiv från B&H på onsdagen vid 15-tiden svensk tid. Betalade med VISA. Nästkommande fredag morgon 5.30 registerades paketet på Sturups flygplats. Att det den fredagen var vår nationaldag gjorde att jag inte hade paketet förrän på tisdagen efter.
I och med beställningen får du ett kollinummer så du kan följa paketets väg på UPS hemsida.

Räkna med bankens säljkurs, lägg på tulltaxa 6,7% för objektiv, 25% moms på allt samt UPS-avgiften på ca 150:- Min uträkning skilde sig inte mycket mera än en tia från slutpriset som ändå låg på 16-17000:-
Rekommenderar varmt B&H. Dessutom i regel billigare än de engelska postorderföretagen.
 
Jag kan också rekommendera B&H. Mycket smidigt att handla av dem. Och snabbt. Snabbare än postorder i Sverige.

Däremot bör man nog ta reda på vilka garantier man får. Handlar man från Storbritannien (som ju är med i EU så någon tull eller moms tillkommer inte) så får man oftast europagaranti, dvs garantin gäller i Sverige. Handlar man från USA så får man ibland en garanti som kan utnyttjas i Sverie och ibland inte. Det beror på varans märke och dess tillverkares policy.
 
Jag beställde nyligen från B&H utan problem.

Ett tips är att kolla med UPS så att de har leverans på din ort. I mitt fall övergick frakten från UPS till posten den sista biten. Jag bor i vad de kallar "remote area" :) Om du kollar med UPS i Sverige så är du förberedd om du måste hämta ditt paket på postens utlämningsställe.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.