afe
Aktiv medlem
Jag håller med om, att det är en oerhört arrogant uppvisning av Microsoft, att ändra hur man skall "köra" ett operativsystem! Jag fick totalt lära om, hur man "kör" och letar fram info i datorn, när OS 8 var installerad i min nya dator, inte f-n blev det bättre med uppgradering till 8.1! Vilken biltillverkare skiftar plats på bromspedalen och gaspedalen? Ingen!
Microsoft hade visserligen en tanke, - samma gränssnitt i telefon, Ipad och dator med tryckkänslig skärm, det blev ett fiasko i försäljningen dator. Vem vill sitta och trycka på en skärm till datorn, under en arbetsdag, när arm/axel somnar in? Många företag använder fortfarande OS 7, ingen är väl förvånad?
Nu har de ju ändrat på pekskärmsgränssnittet en hel del i Windows 10 för att bättre passa de som tyckte allt var bättre förr
I övrigt finns det historiskt både bilar och motorcyklar där alla reglage sitter på "fel ställe". En del MC har växelspaken på höger sida och bromsen på vänster, min BMW har tre knappar för blinkers medans alla moderna klarar sig med en.