Annons

Visningsfel

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Såhär visas sidan resultatet när jag gör sökningen Forum -> Lista nya/olästa

Inte bra!

Jag har Firefox 2.0.0.7
 

Bilagor

  • dump.jpg
    dump.jpg
    88.6 KB · Visningar: 285
Blir det alltid så, eller bara denna gång?

Jag kör också FF 2.0.0.7 och ser inte detta nu, men det kanske är någon lång rubrik som trycker ut isåfall.

Hur ser designen ut sedan på andra forumsidor?
 
OK. Tipsa gärna när ni ser en sådan lista/tråd så skall jag rätta till det - enklare när man ser det själv.
 
Nu hände det igen.. Denna gången med IE. Sidan två.

Tyvärr är möjligheterna till skärmdump på jobbdatorn begränsade...

Men det händer nu precis, på andra sidan. Jag gissar på att det är namnet Sven-Erik Nordenhed som ställer till det i "Av-kolumnen"
 
Jag får samma som Jesper i IE7 nu på sidan 2.

Det kanske är en kombination av:

1. "Sven-Erik Nordenhed" i "Av-kolumnen"
2. "Långa diskussioner/debatter" i "Forum-kolumnen"
3. "Photoshopseminarium, del 2 (intresse?)" i "Diskussion-kolumnen´.

Ibland lär det ju sammanfalla ord som är "svåra att bryta" i flera kolumner.
 
Får samma symptom på sid 4 och 6 just nu också. Så det är nog inte så svårt för Christer Lindh att hitta exempel nu :]
 
Ja, samma för mig de senaste dagarna, märkte det på forumen, raderna försvann bakom högerspalten, så jag har för tillfället fått minska typsnittet ordentligt för att jag ska kunna läsa vad folk skriver. Men så liten text vill jag inte ha, det blir ansträngande och besvärligt.
 
För mig ser det ut så här när jag ökar storlek på bokstäverna. Sitter med en högupplöst skärm och texten på FS är annars alldeles för liten för mina ögon.

Problemet uppkom sedan spalten med Senaste nyheterna/blogginläggen/kommnterare har lagts längst till höger. Nyheterna och blogginläggen finns ju redan på startsidan, räcker inte med det? Kommenterare tycker jag inte heller ska hänga med vart man än går på FS. Hitta en lämplig plats för dem på startsidan tillsammans med allt annat "senaste".

Kör FF 2.07
 

Bilagor

  • untitled.png
    untitled.png
    61.7 KB · Visningar: 198
Men ... du blockar ju våra fina annonser, Timour! ;-)

Ja vi har breddat bla för att kunna hjälpa annonsörerna att tala om hur bra prylar de har (och finansera sajten). Då vart det utrymme för en innehållskolumn också, något vi velat ha ändå så vi kunna pusha lite olika nyheter mm på resten av Fotosidan -- för de som gärna snöar in helt i forumet...

Vi kommer använda den ytan till lite olika puffar, det som finns nu är en första variant.

Jag skall kika vad som händer när man ökar storleken, det verkar vara något som inte får plats riktigt och får det att spricka.
 
clindh skrev:
Men ... du blockar ju våra fina annonser, Timour! ;-)
Ja, det gör jag. Skäms också för det lite grann men tröstar mig med att jag betalar på ett annat sätt. Tänkte faktiskt att tillåta annonserna just när jag tog skärmdumpen men bestämde mig för att vara ärlig. :)

Skulle kunna överväga att tillåta annonserna även "på heltid" om de inte innehöll rörliga bilder. Annonserna är ju oftast relevanta till mina intressen och jag skulle säkert ta del av dem men usch vad jobbiga de är för ögonen.

Om vi återgår till den nya layouten tycker jag att det tråkiga är att även om man ökar fönsterstorleken försvinner en del av texten i alla fall. Alltså antingen ska man läsa forumet med små bokstäver eller inte läsa alls.

Har en 20-tummare med 1600x1200 upplösning.
 
Samma problem här. Kör IE7 under XP-sp2.

Problemet ter sig lite olika, men lär vara relaterade till samma sak. Utom det sista som är en egen åsikt i frågan men som passar att ta upp i samband med de andra sakerna.


#1 - Problem med kolumbredden
Kolumnen bibehåller en viss bredd så högra delen kommer "under" reklamen, och ikonerna för hoppa till senaste inlägget saknas.


#2 - Problem/Åsikt - Tjocka rader till följd av #1
Kolumnen drar ihop sig vilket resulterar i att alla ämnes rader får dubbel och trippel höjd, vilket gör det svåröverskådligt.


#3 - Designåsikt - Tjocka rader generellt
Vore väldigt skönt om det gick att implementera en design som tillåter en viss float på skärmen så alla ämnesraderna kan bibehålla sin höjd.


#4 - Designåsiskt - Placering av aktiv yta
Hade varit bättre om sidan varit centrerad. Kör man Widescreen, vilket fler och fler börjar med, så är min åsikt att det blir jobbigt att läsa forumet när allting är låst till vänster. Hade varit skönt om det iaf varit valbart efter inloggning att välja en centrering av den aktiva ytan och haft extra space både till höger och vänster.
 

Bilagor

  • broken_1.jpg
    broken_1.jpg
    37.9 KB · Visningar: 76
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.