Annons

Visa dina tågbilder!

Produkter
(logga in för att koppla)
Och för att fortsätta med Indien så hittades denna lilla makin utanför tekniska museet i Bangalore.

/Andreas
 

Bilagor

  • resize of india9.jpg
    resize of india9.jpg
    24 KB · Visningar: 1,683
Lite off topic men på ämnet modelltåg.
Det fanns ett ställe på Torsgatan, nära Bonnierhuset har jag för mig, som hade en helt fantastisk modelljärnväg nere i källaren. Var nån slags tågmuseum har jag för mig.

Inne på Centralen fanns ett lok i en glasmonter där man la i en 25-öring eller likande, och lokets hjul började snurra.

Någon som kommer ihåg och finns något av dessa kvar?
 
Falkman skrev:
Lite off topic men på ämnet modelltåg.
Det fanns ett ställe på Torsgatan, nära Bonnierhuset har jag för mig, som hade en helt fantastisk modelljärnväg nere i källaren. Var nån slags tågmuseum har jag för mig.

Inne på Centralen fanns ett lok i en glasmonter där man la i en 25-öring eller likande, och lokets hjul började snurra.

Någon som kommer ihåg och finns något av dessa kvar?

Ja, vi är nog många som minns. Det var järnvägsmuseums modellsamling som fanns i den gula tegelbyggnaden omedelbart söder om Bonnierhuset. Modellerna - inklusive loket på Stockholm C - finns idag bevarade hos Sveriges Järnvägsmuseum i Gävle.
 
får väl bidra med den här....

Mockup ( modell) X40 som användes vid kundvisningar innan tåget fanns i verkligheten
 

Bilagor

  • m_3e189ea25425a.jpg
    m_3e189ea25425a.jpg
    18.7 KB · Visningar: 1,766
och den här som inte är en tågbild men ur järnvägsmiljö.....

bägge finns i mitt album i större verison
 

Bilagor

  • m_411341bfbcd2e.jpg
    m_411341bfbcd2e.jpg
    24.9 KB · Visningar: 1,590
Här blev det visst fel

Ibland går det inte riktigt som planerat. Det här var dessbättre ingen allvarlig urspårning, men lite skämmigt måste det nog vara att stå där med tassarna i makadamen och veta att man har trasslat till huvudstadens tågtrafik i minst ett halvt dygn framåt...
 

Bilagor

  • urspar.jpg
    urspar.jpg
    55.4 KB · Visningar: 1,765
michap skrev:
Tack skall ni ha Janne och Sonja, men jag skulle nog lyft kameran lite, bara precis så att växeldrivet inte kom med. Men men...nästa gång så! :)

Janne, jag gillade din bild från hytten i X1:an!

/Micha

Det finns ju en anledning till att jag använde den som omslagsbild på något av "mina" nummer som chefredaktör för Roslagsexpressen;-) Kommer inte ihåg hur den beskars, med den var s/v iallafall.

/Robin
 
RHg skrev:
Det finns ju en anledning till att jag använde den som omslagsbild på något av "mina" nummer som chefredaktör för Roslagsexpressen;-) Kommer inte ihåg hur den beskars, med den var s/v iallafall.

/Robin
---
Den beskars inte alls. :)
Och jag skryter fortfarande om att jag fick omslaget i RX för alla som orkar höra på! haha

/Micha
 
Leffe75 skrev:
Ett tryne... :)
Mg 620 i Sala 2001-09-01.

Men så egendomligt: samma tryne, om än lite mera från sidan, fotograferade jag samma dag, samma månad, samma år och på samma plats;-) Möjligen kan man fundera över våra respektive kamerors uppfattning av rött och brunt...
 

Bilagor

  • mg620.jpg
    mg620.jpg
    52.3 KB · Visningar: 1,144
Där ser man...
Jag använde mig av en äldre systemkamera, Minolta X-300s samt standard Kodak färgfilm 200 ASA.
Så jag får kanske skylla på scanningen...

Jag har förresten för mig att det var riktigt dåligt väder den dagen (kulturhusens dag?) så man kan kanske inte ha så höga krav... :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.