Annons

Visa dina tågbilder!

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Otroligt roligt!

Arleklint skrev:
Jag tycker det är enormt kul, och faktiskt lite överraskande, att den här tråden fått den respons den har fått. Det visar att det finns en mängd tågentusiaster som kan fota, eller fotografer som gillar tåg om ni så vill.

Nu är det på tiden att ni lägger upp alla era vacka bilder på tåg i kritikpoolen.

Tågbilder kan tydligen vara både välkomponerade och vackra, de kan innehålla en känsla och de kan vara kraftfulla.

Jag tycker det vore kul om ni kunde lägga in era bilder i den allmänna kritikpoolen!

PS:
En sak till! För trådens skull tycker jag det är bättre om ni lägger upp bilder istället för att bara länka. Tråden blir roligare om den fylls av bilder.
Länkar ser så tråkiga ut ;)

Att jag fått intresse att peppa dessa bilder får ni skylla min fästmö för. ;)

/Janne
janne du får sätta lite fart på denna Canonbra tråd!
B.
 
Från tågkyrkogården. Hittade ett ställe med en massa övergivna lok (i södra Polen).
 

Bilagor

  • img135_web_liten.jpg
    img135_web_liten.jpg
    32.8 KB · Visningar: 1,023
BJ fyller 125 år. Här passerar jubileumståget Prässebo mellan Göteborg och Trollhättan. Om jag blivit rätt underrättad dras det av en snälltågsmaskin, H3, och en godstågsmaskin, B. Banvallen tåget går på kommer snart också tillhöra det förgångna. Arbetet på att räta ut linjen och ge den dubbelspår är i full gång. Sedan 1879 har tågen kommit ut ur detta skogsbryn, men inte länge till nu.
 

Bilagor

  • 0410xx_se_13.jpg
    0410xx_se_13.jpg
    53.2 KB · Visningar: 889
Falkenbergs nuvarande sträckning, genom stan, kommer att ersättas med en ny utanför. Beräknad trafikstart:2008. Det är det nya dubbelspåret som tvingar tågtrafiken (till ny stationsbyggnad) utanför stan. Så nu gäller det att dokumentera så mycket som möjligt. Vad jag förstår kommer det fortfarande finnas en bangård inne i stan.

Länk: http://www.banverket.se/templates/StandardTtH____3686.asp
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.