Advertisement
ANNONS
Annons

Visa dina tågbilder!

Produkter
(logga in för att koppla)
Leffe75 skrev:
Där ser man...
Jag använde mig av en äldre systemkamera, Minolta X-300s samt standard Kodak färgfilm 200 ASA.
Så jag får kanske skylla på scanningen...

Jag har förresten för mig att det var riktigt dåligt väder den dagen (kulturhusens dag?) så man kan kanske inte ha så höga krav... :)

Ja, det var ett riktigt gråmulet väder med duggregn...

Otroligt roligt!

Jag tycker det är enormt kul, och faktiskt lite överraskande, att den här tråden fått den respons den har fått. Det visar att det finns en mängd tågentusiaster som kan fota, eller fotografer som gillar tåg om ni så vill.

Nu är det på tiden att ni lägger upp alla era vacka bilder på tåg i kritikpoolen.

Tågbilder kan tydligen vara både välkomponerade och vackra, de kan innehålla en känsla och de kan vara kraftfulla.

Jag tycker det vore kul om ni kunde lägga in era bilder i den allmänna kritikpoolen!

PS:
En sak till! För trådens skull tycker jag det är bättre om ni lägger upp bilder istället för att bara länka. Tråden blir roligare om den fylls av bilder.
Länkar ser så tråkiga ut ;)

Att jag fått intresse att peppa dessa bilder får ni skylla min fästmö för. ;)

/Janne

Senast ändrad:
Den här mackapären fräste dom omkring med på Järnvägsmuseets dag för ett par år sen.

(Första gången jag försöker lägga in en bild. Syns inget i förhandsgranskning, men det kanske det inte ska göra? Chansar.)

Bilagor

• image00001.jpg
    image00001.jpg
    34.4 KB · Visningar: 1,118
En växel på spårområdet i Boden. Bilden (och alla andra jag lagt upp i tråden är från augusti 1991).

Bilagor

• tågväxel.jpg
    tågväxel.jpg
    38.6 KB · Visningar: 1,074
David Björkén, dina bilder är helt fenomenala! Kan du inte lägga upp några för beskådande i större format? :)
Har du använt nåt avtonat filter för att få himlen så fin förresten?

Makten skrev:
David Björkén, dina bilder är helt fenomenala! Kan du inte lägga upp några för beskådande i större format? :)
Har du använt nåt avtonat filter för att få himlen så fin förresten?

Skoj att du gillar bilderna. Jag hade en kort men intensiv tågfotoperiod under sommaren 1991. Jag använde filter men kommer inte riktigt ihåg vilket. Tror det kan ha varit ett avtonat brunfilter, Cokin 125 om jag inte minns fel. Jag hade just beställt några filter från scandinavian photo då och skulle testa dom lite. Jag har nog knappt använt det där filtret sen dess men kanske skulle damma av det igen.

Ska se om jag inte kan lägga upp nån av dem i större format.

/David

David, trevligt med (snygga) bilder från mina gamla hemtrakter!

En bild från Svartön, Lule 1988.

/Andreas

Bilagor

• resize of 1988-002.jpg
    resize of 1988-002.jpg
    22.7 KB · Visningar: 1,012
Re: Här blev det visst fel

Jan L skrev:
Ibland går det inte riktigt som planerat. Det här var dessbättre ingen allvarlig urspårning, men lite skämmigt måste det nog vara att stå där med tassarna i makadamen och veta att man har trasslat till huvudstadens tågtrafik i minst ett halvt dygn framåt...
Var det inte hör Linxen hoppade av spåret strax innan/efter?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar