Ragdollar
Aktiv medlem
Lite så jag tänker nu haha, vill köpa D7k för att få en kamera väldigt snart, men till slut så hamnar tankarna tillbaka på D600.
Aj aj aj, det där resonemanget känner jag igen. Att köpa NU för att man inte kan vänta slutar oftast i besvikelse eller ånger när "impulsköpet" är gjort och nyhetens behag lagt sig. Då börjar du genast snegla på FF som du egentligen är mest sugen på och ångrar att du lagt X antal tusen på den kamera du från början egentligen inte var ute efter.
Själv köpte jag D90 2009, tyckte jag gjort ett bra köp (vilket jag också gjorde), men efter uppgradering till D3S våren 2010 så var jag såld på FF, lyckades också trots allt få rätt bra betalt för min D90. Jo, jag vet att det var ett klart större steg än vad D7000 till D600 är men poängen är att det i princip ALDRIG är rätt att investera bara för att du inte kan vänta några veckor, slutar med att du ångrar dig och på kort tid tappat någon/några tusenlappar.
Om du har bråttom så är dock tipset "begagnad D700" ett mycket bra alternativ, det är ju en bra FF som inte lär tappa nämnvärt ytterligare i värde om du vill sälja om säg 2-3 månader.