Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

Moribundo

Ny medlem
Jag funderar på att köpa en systemkamera och som helt nybörjare undrar jag vilken kamera som är lämplig?

vad ska det vara analog eller digital? Analog Canon Eos 33V kostar från 3600kr utan glugg och EOS 350D ca 8000kr båda mycket bra på sitt sett.

bästa köpet tycker jag är Eos 33V från 3600kr på cyberphoto, årets kamera 2004, sen kan man skaffa begangnad objektiv om man vill.

köp begagnat

Kolla på blocket. finns massor av analoga kameror för tusenlappen. Jag vet inte så mycket om modeller men alla systemkameror har i alla fall de grundläggande funktioner som man kan tänkas vilja ha som nybörjare. Canon och Nikon är ju stora märken som det är otroligt lätt att hitta tillbehör till. Men som sagt, det här är precis rätt tillfälle att köpa begagnade analoga systemkameror. Ofta får du dem för 1/3 avnypriset.
Mvh Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar