Annons

Vilken canon kamera ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Järnström

Aktiv medlem
Hej!

Jag har haft en Canon 450d, gillade den skarpt men min syster tog sönder "tryck-knappen" så nu funkar det inte att fota.. Så är ute efter en ny kamera istället och gillar de nyare kamerorna med film funktion också..
Och att ha en Vinklingsbar pekskärm då det är lätt att fota t.ex. familjebilder där jag själv är med på kortet..

Men vilken kamera bör jag välja, kan inte alla kameror som finns och om det är värt att betala flera tusen mer för en kamera när en annan är minst lika bra...

Tacksam för svar!
 
Ja, hm, funderade på den... Jag har en 18-55 objektiv som jag hade till min 450d, kan jag ha det objektivet till denna också så man bara köper kamerahuset?

Ja, det fungerar utmärkt, men att köpa ett nytt 18-55, som kanske har bildstabilsering ("IS" i namnet) kanske inte kostar så många hundra. Har du IS (det står på det, i så fall) på ditt nuvarande objektiv, skulle jag inte betala för ett nytt, annars skulle jag det.

Per.
 
Jo det kan du, men EF-S 18-55/3,5-5,6 IS STM som säljs till 700D är en uppgraderad version som är lite bättre än den du har nu. Men ditt befintliga objektiv är helt ok.
 
Jo det kan du, men EF-S 18-55/3,5-5,6 IS STM som säljs till 700D är en uppgraderad version som är lite bättre än den du har nu. Men ditt befintliga objektiv är helt ok.

Hm okej, blir nog ett nytt, känns bättre o lägga ner 3-400:- extra för att få ett sprillans nytt objektiv o som är bättre än den jag hade innan... Bör man köpa till några filter oxå?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.