Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Falumas
Aktiv medlem
Helt riktigt! Ta oss vidare.
http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1364399&postcount=8040
I Hiroshima var vi för 3740 inlägg sedan också. Svårt att gå oberörd från museumet i parken bredvid.
/Karl
UllaSan
Aktiv medlem
Du färdas i Israel
Det är korrekt. Tråden är din.
Daniel.Sv
Medlem
Den här gången var det jag som råkat kika i vänners semesteralbum. Tänkte först att det där kan ju vara precis var som helst men stötte sen på en bild från en annan tvärgata i Barcelona och tyckte jag kände igen gatubelysningen och stenbeläggningen.
Då går vi på nästa:
Då går vi på nästa:
Bilagor
PelleAbelson
Aktiv medlem
Ledtråd 1: Bilden visar platsen för en historisk händelse.
Sarajevo.....
Daniel.Sv
Medlem
Sarajevo.....
Stämmer bra. Det är platsen där Franz Ferdinand blev skjuten och triggade första världskrigets utbrott.
Få ställen har gjort så starkt intryck som Sarajevo. Världen är fylld av monument, minnesmärken och museum från olika krig men det finns alltid något som gör att man kan distansera sig. Det var länge sen, det var långt bort, det händer inte här, inte igen, inte i modern tid etc.
Sarajevo är en trevlig stad där det är lätt att känna sig hemma och den är inte minsta olik min egen värld. Men överallt finns vanliga bostadshus med fasaderna fyllda av kulhål som vittnar om vad människorna man möter här fått genomlida.
Nog om krig. Pelle, ta oss vidare!
PelleAbelson
Aktiv medlem