Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Surgeon
Aktiv medlem
Nu vill jag att Mikael berättar var bilden är tagen så att vi åter kan få fart på den här tråden.
Haha, hade glömt den här tråden,
Vaxholm är platsen
Tråden är din
Falumas
Aktiv medlem
Då prövar vi med den här bilden, var togs den?
Bul, jag menar alltså i stan bul.
/Karl
Falumas
Aktiv medlem
Var menar Du att den staden ligger?
Den ligger till hälften i Asien och till hälften i Europa och delas på mitten av Bosporen. Våra seglande förfäder kallade byn för Miklagård. Oftast särskrivs inte ortsnamnet på det sättet jag gjorde för att vitsa till det lite.
/Karl
Surgeon
Aktiv medlem
Den ligger till hälften i Asien och till hälften i Europa och delas på mitten av Bosporen. Våra seglande förfäder kallade byn för Miklagård. Oftast särskrivs inte ortsnamnet på det sättet jag gjorde för att vitsa till det lite.
/Karl
;-)
Jag tyckte om särskrivningen, eller ska det vara sär skriv ning ;-)
Surgeon
Aktiv medlem
Mikael hjälpte mig att begripa Ditt fyndiga svar och än bättre vore det om svaret vore rätt, men det är det dessvärre inte. Får vi se fler alter nativa förslag.
aha, han verkade så säker så jag har inte bemödigat mig att kolla, men då är det väl bara att dyka in i vilken är platsen träsket igen.
Är vi i Europa?
Falumas
Aktiv medlem
ja, men inte i Norrland, snarare tvärtom.
Är det där som baklänges Rolf blir sne?
För er som inte såg på spåret så är det Florens.
Rolf baklänges = flor
Sne baklänges = ens
/Karl
Senast ändrad:
Gunnar D
Aktiv medlem
Hmm, jag gjorde en bildsökning, eftersom jag inte hade en aning men var nyfiken.
Det resulterade i svaret Siena?
Så nu är jag ännu mer nyfiken, är det verkligen Florens? Och visste då inte bloggaren som hade en näst intill exakt likadan bild var han var?
http://drksneighborhood.blogspot.com/2010_09_01_archive.html Scrolla långt ned på sidan.
Ursäkta urspårningen men nyfikenheten tar över ibland.
Det resulterade i svaret Siena?
Så nu är jag ännu mer nyfiken, är det verkligen Florens? Och visste då inte bloggaren som hade en näst intill exakt likadan bild var han var?
http://drksneighborhood.blogspot.com/2010_09_01_archive.html Scrolla långt ned på sidan.
Ursäkta urspårningen men nyfikenheten tar över ibland.
digitell
Aktiv medlem
Ja jäklar, Gunnar har rätt. Jag lånade bilden tagen av min fru och det uppstod ett missförstånd. Jag skall ha ett allvarligt samtal med henne i eftermiddag.
Nu väntar vi på att Gunnar skall lägga upp en ny bild.
Och ursäkta strulet! Bloggaren har rätt.
Nu väntar vi på att Gunnar skall lägga upp en ny bild.
Och ursäkta strulet! Bloggaren har rätt.
Bilagor
Surgeon
Aktiv medlem
Jag fuskade ju med google bildsök. Låt Karl lägga upp en bild, det blev ju en slamkrypare
Det är väl inget fusk med att använda Google för att komma fram till rätt sva, jag gör det hela tiden ;-)
Gunnar D
Aktiv medlem
Ett bra förslag och förhoppningsvis återkommer Karl. I annat fall är det fritt för någon annan.
Jag trycker upp en bild då, i väntan på Karl.
Bilagor
Falumas
Aktiv medlem
Jag trycker upp en bild då, i väntan på Karl.
Jag har ingen bra bild för tillfället så bra initiativ. Jag har använt google goggles några gånger så google bildsök kan inte vara fusk. Google goggles brukar dessutom ofta fungera bra på profilen i SVD.
/Karl