Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker att kyrkan har en arkitektur som liknar den i storbritannien och det verkar vara rätt så bergigt, så jag chansar på Edinburgh eller Dublin.
 
@tommyki: Noop kyrkan ligger inte på någon ö.

@janolof: Ett land är nog lite för oexakt, en stad vill jag nog minst ha som svar.

/Karl
 
Jag tycker att kyrkan har en arkitektur som liknar den i storbritannien och det verkar vara rätt så bergigt, så jag chansar på Edinburgh eller Dublin.

Sist jag kollade i kartboken var det London som var huvudstad i Storbritanien skulle fårvåna mig mycket om det nu var Edinburgh. :)

/Karl
 
Sist jag kollade i kartboken var det London som var huvudstad i Storbritanien skulle fårvåna mig mycket om det nu var Edinburgh. :)

/Karl

London är största staden i Storbritannien och huvudstad i England/Storbritannien.
Storbritannien består av fyra riksdelar: England, Wales, Skottland och Nordirland, vilka har sina egna huvudstäder ;)
 
London är största staden i Storbritannien och huvudstad i England/Storbritannien.
Storbritannien består av fyra riksdelar: England, Wales, Skottland och Nordirland, vilka har sina egna huvudstäder ;)

Jo, det stämmer men vi har Götaland, Svealand och Norrland men jag har aldrig hört någon nämna Göteborg som huvudstad. Jag har heller aldrig sett något annat land som erkännt vare sig England eller Skottland som självständiga länder, Sverige gör det t.ex. inte. Att dom får ställa upp var för sig i fotbolls-sammanhang är en gåta.

/Karl
 
En gissning som gick hem ;)

Då bidrar jag med följande gissebild. I vilken stad är den tagen?
 

Bilagor

  • gissa.jpg
    gissa.jpg
    84.6 KB · Visningar: 80
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.