Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tolkar det som att jag ska lägga in en ny bild, hoppas det är rätt.
Annars får ni bortse från min bild och köra vidare.

Var är jag nu då?
 

Bilagor

  • Svartån.jpg
    Svartån.jpg
    90.1 KB · Visningar: 105
Ok, ber om ursäkt att jag var lite snabb.
Bortse från bild bild t.v.

Jag tror att det finns kattungar på platsen? Tror att man tom kan skicka napparna dit.
 
Då blev det alldeles rätt. Det är alltså platsen där barnen lämnar sina nappar till de bättre behövande kattungarna som håller till där. Det finns kaninungar som gladeligen tar mot napparna också, så även det hade blivit rätt.
 
Sverige, Halland, Ätran, Falkenberg. Sjukhuspromenaden nedre del, fotograferad från Doktorspromenadens inte lika mycket nedre del.
 
Var du där samtidigt, eller? *S*
I alla fall är Sverige, Halland, Ätran och Falkenberg rätt, i övrigt har jag ingen aning. Men det är taget längs stigen som leder fram till Vallarnas Friluftsteater, några hundra meter från teatern.

Tråden är din!

/Arne
 
Jag har bott, i sjutton år, inom synhåll från där Du tagit bilden. Vattnet heter formellt Garvareforsen, men det är bara dess allra nedersta del Du fått med.

En lite vildare fors kanske? Var står jag när jag tar bilden?
 

Bilagor

  • Nej_inte_Trollhättan.jpg
    Nej_inte_Trollhättan.jpg
    65.4 KB · Visningar: 129
Av naturen att döma befinner vi oss i det boreala barrskogsbältet. Alla svar så långt är fel, men vi håller i rätt land.

PS Bilden heter "Nej_inte_Trollhättan".
 
Jag vände mig i stort sett helt om och fortsatte femtio meter nerströms till följnde bild. Då hördes vingslagen tydligt och nästan också klövarnas muller - eller var det forsens dån?
 

Bilagor

  • Inte_Harsprånget_heller.jpg
    Inte_Harsprånget_heller.jpg
    97.4 KB · Visningar: 109
Fast var du ute och cyklade så kan du ha varit nära...
Nej, jag har en liten teori om att det kan handla om Armfeldts karoliner som gick bort sig på fjället och rent av dukade under.
Försöker lägga ihop flera saker här och gissar därför på Handöl (med omnejd).
 
Nej det skramlar inte av värjor, våldet var betydligt grövre, men också mer sällsynt.

Det krävs betydligt mer vattenflöde än det i området kring Ånnsjön för att få till det som platsen är känd för.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.