Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm, en grusväg...? Nån liten ledtråd kanske?

Annars säger jag den raka grusvägen på "amerika-slätta" utanför Kristinehamn :eek:)
 
Japp, en grusväg...
Inte Alvaret och inte "Amerika-slätta".
Det är ju något speciellt med den här vägen, som skiljer den från andra vägar i landet...

Återkommer med ledtråd i morgon, om ingen löst denna.
Ha en trevlig kväll!

/Micke
 
Det var som tusan! Tänkte faktistk också på Pearl Harbour, men trodde "sjunket skepp" refuserades efter mitt förra inlägg. Får tänka bredare nästa gång :)

PS. Appropå rost, så har amerikanarna (säkert med goda och respektvärda skäl) behandlat de uppstickande delarna så att de skall bevaras "för evigt". Annars ser snart 70 år gammal metall i vatten inte ut så där... :)

Du var inne på rätt spår.. :)
När jag var där så var det en veteran på Pearl Harbor, han var på platsen när japanerna anföll. Kusligt..
Man kunde se filmat på plats då torpeden träffade USS Arizona.. det var en värre smäll än i filmen.
Skeppet som ligger där i vattnet läcker fortfarande olja. Det sipprar ut hela tiden. På något av mina kort ser man att det är olja på vattenytan..
Intressant plats att besöka..
 
Tack tack. Har inget sådär väldans exotiskt att bjuda på, men nåt lite annorlunda kanske. Vad är detta, och var är vi?
 

Bilagor

  • PICT0076 copy.JPG
    PICT0076 copy.JPG
    76.3 KB · Visningar: 107
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.