Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hörnuni pojkar, jag anser att ett fel har begåtts

I inlägg 6736 frågas - "kan det vara Jamaica"?

I nästa inlägg svaras - "ja det kan det!

Nu är det ju inte en stat som vi brukar fråga om, exempelvis Ryssland som har varit på tapeten, utan det är en plats.

De forsrännande befinner sig på en plats, och det är ju den som söks. Ta frågan parallellt med den nu inlagda.

Tråden roar nog flera av oss, och jag vill önska Er alla trevlig helg!

per
 
Hörnuni pojkar, jag anser att ett fel har begåtts

I inlägg 6736 frågas - "kan det vara Jamaica"?

I nästa inlägg svaras - "ja det kan det!

Nu är det ju inte en stat som vi brukar fråga om, exempelvis Ryssland som har varit på tapeten, utan det är en plats.

De forsrännande befinner sig på en plats, och det är ju den som söks. Ta frågan parallellt med den nu inlagda.

Tråden roar nog flera av oss, och jag vill önska Er alla trevlig helg!

per

Jag ber verkligen om ursäkt. Jag tolkade ditt svar som att det var gott nog.
 
Ber om ursäkt om jag kommer och späder på någon oreda. Det var inte meningen. Kan dra tillbaka min bild om det är så.
 
Det ser onekligen ut som att du hittat en bild på samma ö. :) Dock ligger Koh Samui ca 3 mil från denna plats.

Keep on searching!
 
Jag tror att fotot är taget från KOH TAO och att bilden visar KOH NANG YAN.

per

Ursäkta frånvaro från forumet men jag har varit och klätt granen. ;)

Det är riktigt med Koh Nang Yuan, dock står även jag där när jag tar kortet. Koh Nang Yuan som skiljs från Koh Tao med ett sund på ca 1 km. :)

Bilden är din Per!

God Jul på er alla!
 
Då skall vi se om någon är hemma här. Kanske, men förmodligen inte han som byggde. Vad heter platsen?

per
 

Bilagor

  • 20 fototeknik 132.jpg
    20 fototeknik 132.jpg
    27.5 KB · Visningar: 143
Jag vet inte om det beror på skinkan eller snapsen, men detta var klurigt. Av någon anledning så vill jag placera denna toskanska villa i Florida. Kan det stämma?
 
Om kåken har toscansk stil så kom byggherrens pappa från Kampanien, från en ort söder om pizzans hemstad.

På platsen som söks står kanske de här herrarna och väntar på Dig.
 

Bilagor

  • 20 fototeknik.jpg
    20 fototeknik.jpg
    21.3 KB · Visningar: 114
Hamnar vi mer rätt om jag säger att jag är inne på Kalifornien? Kan mycket väl tänka mig Malibu, men vad själva platsen heter exakt och vem som skulle tänkas bo där har jag inget bra svar på (efter att ha tröskat igenom alla kända italienska namn inom film eller musik).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.