Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kanske förhastat då jag inte hade läst vem eller snarare vilka som grundade universitetet, en Österrikare och ett några hundra år senare var en tysk inblandad i namnet också.
 
Kanske förhastat då jag inte hade läst vem eller snarare vilka som grundade universitetet, en Österrikare och ett några hundra år senare var en tysk inblandad i namnet också.

Ja, och när det gäller Ludwig syns det att det inte är franskt!
När det gäller Albert är det ju svårare;)

Men vad heter Katedralen?
 
Borde ha tagit det tidigare, har ju t.o.m. en bild på kyrkan i mitt album. Dessutom bor min bror i staden.

per
 

Bilagor

  • 20 fototeknik 003.jpg
    20 fototeknik 003.jpg
    22.1 KB · Visningar: 76
Somalia är väl inte det första man tänker på när man tittar på dagens bild, men kanske finns det en svag koppling. Och frågan är vem som tidigare bott i huset, och var ligger det?

per
 

Bilagor

  • 20 fototeknik 077.jpg
    20 fototeknik 077.jpg
    19.4 KB · Visningar: 69
Jag tror att Jörgen har rätt och att huset ligger i Kivik, ganska nära Piratenstatyn där?
(Är det rätt så är det Jörgens förtjänst som ledde in mig på spåret)

/Arne
 
Kändes väl som att det var du som knäckte nöten Jörgen och bör ta äran.
Men ok, jag tackar och på begäran blir det en lätt. Kvällsbild för att det inte ska bli alltför lätt...
 

Bilagor

  • guess.jpg
    guess.jpg
    65.8 KB · Visningar: 90
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.