Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Under sin skapelse befann sig bron i Europa, den tillverkades nämligen där. Skeppades mot distinationen per fartyg och järnväg. På fraktsedeln stod vikten 1400 ton.
 
Eiffel hade inget ansvar för slutkonstruktionen, men han var nog med tidigt och lämnade synpunkter.

Och vi skall nog inte söka oss österut, bättre att åka över Atlanten och lite söderut.
 
Jo visst är det dä, bra, enligt Google lär det finnas ännu en bro som är någon meter högre, men på den går idag inga tåg.

Trevligt att det åter är lite liv i tråden trots att vi blev tvungna att resa så långt bort.. Med tiden skall Ni få fler bilder ur min pappas arkiv om Ni vill. Men grundregeln är ju självtagna bilder från när och fjärran, men, tyvärr sinar arkivet när man har varit med under några år. Att få deltaga är från min sida mycket uppskattat!

Tråden till Dig Surgeon!
 
Senast ändrad:
Jo visst är det dä, bra, enligt Google lär det finnas ännu en bro som är någon meter högre, men på den går idag inga tåg.

Trevligt att det åter är lite liv i tråden trots att vi blev tvungna att resa så långt bort.. Med tiden skall Ni få fler bilder ur min pappas arkiv om Ni vill. Men grundregeln är ju självtagna bilder från när och fjärran, men, tyvärr sinar arkivet när man har varit med under några år. Att få deltaga är från min sida mycket uppskattat!

Tråden till Dig Surgeon!
Tack för tråden, håller med om att det vore tråkigt om tråden dog.........

Kör gärna din fars gamla bilder, det gör att svårighetsgraden ökar en bit

Ska försöka hitta en bild från någon plats som jag ännu inte skickat in i denna tråd, men nu börjar egna bilder sina ut,,,,hehe

OK Var finns detta TRÄSK
 

Bilagor

  • gissa.jpg
    gissa.jpg
    83.5 KB · Visningar: 211
Senast ändrad:
Tack för tråden, håller med om att det vore tråkigt om tråden dog.........

Kör gärna din fars gamla bilder, det gör att svårighetsgraden ökar en bit

Ska försöka hitta en bild från någon plats som jag ännu inte skickat in i denna tråd, men nu börjar egna bilder sina ut,,,,hehe

OK Var finns detta TRÄSK

Stockholmsområdet
 
Efter denna anstormning av gissningar så lägger jag in en bild på nationalmuseumet som ligger också är beläget i denna staden. Mycket sevärt om ni kommer dit.

/Karl
 

Bilagor

  • DSC_3014_01.jpg
    DSC_3014_01.jpg
    23.5 KB · Visningar: 137
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.