** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tylösand är närmast hittills, men är förstås inte rätt. Den rätta platsen har det dock gemensamt med Tylösand att den är ganska känd.

Jag tror att Du besökt den här platsen av någon anledning.

Bilagor

• 61 midsommar 2010 006.jpg
    61 midsommar 2010 006.jpg
    23.8 KB · Visningar: 113
Jag var nog där vid fel tid på året för att se någon midsommarstång. Av de mer konkreta gissningarna får jag säga att ni ligger för långt söderut.

Mer kreativa bilder där det faktiskt finns saker att gå på.
Ska fota en Tall i en dunge och be om rätt dunge ger inget.

Vilken irritation! Med tanke på vad som har gissats rätt förr (en stuga med gräs på taket eller en kulle med två turister) så är väl en strand på västkusten inte det lurigaste vi har sett? Låt vara att jag inte kan så mycket om stränder på just den kusten men…

Tar tillbaka mitt förslag och föreslår istället att Kenneth berättar var bilden togs varpå tråden lämnas fri. Den får ju inte dö så här snöpligt.

Vilken irritation! Med tanke på vad som har gissats rätt förr (en stuga med gräs på taket eller en kulle med två turister) så är väl en strand på västkusten inte det lurigaste vi har sett? Låt vara att jag inte kan så mycket om stränder på just den kusten men…

Klart att vi kan gissa oss närmare och närmare vilken plats som helst.
Men hur kul är det när folk namnbombar för att hinna först ?
Ingen skicklighet, ingen världsvana, ingen allmänbildning bara google och kartböcker på nätet.
Nä, mer bilder som är svåra.

Ett mycket bra exempel är Judiska Synagogan i Budapest. Stor känd byggnad, mycket runt omkring som ger ledtrådar ändå hade de flesta ingen aning men letande ger i alla fall mig en lång stund av njutning.

Denna bild som jag dissat säger 2 saker. Eftermiddag = Västkust då solen är där den är. Stolarna = Typiskt Ica stolar 2 för 299sek. Därav Västkusten men stranden har inga som helst kännetecken, inte ens en kustlinje att leta efter. Då blir det att gissa varenda en av västkustens 200 strandstränder.
När sedan bildgivaren är tyst och det är långt mellan ledtrådar då dör tråden för mig.

Så visst, gnälligt men nu vet du vad jag tycker. He en bra lördag med ett gott vin.

Ja, jag kan hålla med om att lägger man upp något med få kännetecken får man vara närvarande med ledtrådar.

Du har väl en poäng i det. Samtidigt kan jag känna tvärtom, jag lämnar inte fler ledtrådar om det inte verkar finnas något påtagligt intresse för att gissa.

Rätt svar är i alla fall Skrea strand i (utanför) Falkenberg.

Du har väl en poäng i det. Samtidigt kan jag känna tvärtom, jag lämnar inte fler ledtrådar om det inte verkar finnas något påtagligt intresse för att gissa.

Rätt svar är i alla fall Skrea strand i (utanför) Falkenberg.

Alla har rätt till sin egen åsikt, summa sumarum -- mer intressanta bilder ger ett större intresse --- mer ledtrådar och förhoppningsvis en mer levande tråd.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar