Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
clawfinger
Aktiv medlem
Haverdal....
clawfinger
Aktiv medlem
Denna tråd har dött..... Tråkigt.
Surgeon
Aktiv medlem
Denna tråd har dött..... Tråkigt.
Blir lätt så med bilder på stränder utan någon särskiljande byggnad eller liknande, kan ju vara va fan som helst, och då skiter jag i att gissa!
clawfinger
Aktiv medlem
Mer kreativa bilder där det faktiskt finns saker att gå på.
Ska fota en Tall i en dunge och be om rätt dunge ger inget.
Ska fota en Tall i en dunge och be om rätt dunge ger inget.
clawfinger
Aktiv medlem
Vilken irritation! Med tanke på vad som har gissats rätt förr (en stuga med gräs på taket eller en kulle med två turister) så är väl en strand på västkusten inte det lurigaste vi har sett? Låt vara att jag inte kan så mycket om stränder på just den kusten men…
Klart att vi kan gissa oss närmare och närmare vilken plats som helst.
Men hur kul är det när folk namnbombar för att hinna först ?
Ingen skicklighet, ingen världsvana, ingen allmänbildning bara google och kartböcker på nätet.
Nä, mer bilder som är svåra.
Ett mycket bra exempel är Judiska Synagogan i Budapest. Stor känd byggnad, mycket runt omkring som ger ledtrådar ändå hade de flesta ingen aning men letande ger i alla fall mig en lång stund av njutning.
Denna bild som jag dissat säger 2 saker. Eftermiddag = Västkust då solen är där den är. Stolarna = Typiskt Ica stolar 2 för 299sek. Därav Västkusten men stranden har inga som helst kännetecken, inte ens en kustlinje att leta efter. Då blir det att gissa varenda en av västkustens 200 strandstränder.
När sedan bildgivaren är tyst och det är långt mellan ledtrådar då dör tråden för mig.
Så visst, gnälligt men nu vet du vad jag tycker. He en bra lördag med ett gott vin.
clawfinger
Aktiv medlem
Du har väl en poäng i det. Samtidigt kan jag känna tvärtom, jag lämnar inte fler ledtrådar om det inte verkar finnas något påtagligt intresse för att gissa.
Rätt svar är i alla fall Skrea strand i (utanför) Falkenberg.
Alla har rätt till sin egen åsikt, summa sumarum -- mer intressanta bilder ger ett större intresse --- mer ledtrådar och förhoppningsvis en mer levande tråd.
Falumas
Aktiv medlem
Och då gissar jag på Dublin!
Det är lätt att tro det, anledningen till att det är lätt att tro det är att det är Dublin.
Tråden är din
Karl