Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har Du kanske gått och lagt Dig alltför tidigt, hoppas att Du inte är överansträngde efter Din galanta gissning på det, som Karl ifrågasatte om det var en sophög.
 
Nej, att vandra över vatten är svårt.
8 -Poäng, Man kan hitta ett samband med Helsingfors.
6- poäng Sambandet är 5 bokstäver långt.
4 poäng. Att vandra, nej men att dansa där är populärt.

Ny bild från samma stad. (lånad bild)
 

Bilagor

  • test.jpg
    test.jpg
    29.4 KB · Visningar: 137
Inget rätt svar, trots alla ledtrådar.
Är det tillåtet att komma med en gissning trots att jag, som den helanaloge fotograf jag är, inte kan lägga upp någon ny bild?

Olle
 
Inget rätt svar, trots alla ledtrådar.
Är det tillåtet att komma med en gissning trots att jag, som den helanaloge fotograf jag är, inte kan lägga upp någon ny bild?

Olle

Gissa på du, alternativet är ju iofs att låna en bild av någon du känner

Men jag är trött på att leta efter bilder på bibliotek i Europa och USA så kom med facit
 
8-Helsingfors och en dans-
6- 5 bokstäver binder samman Helsingfors och min stad via en dans
4 - Dansen är en Tango.
2 -Evert Taube är Svensk kopplingen.

0 - Buenos Aires.

Tråden fri, jag ska ut och fota.
 
Får be om ursäkt för fördröjningen, har haft lite annat att tänka på i dag.

Hoppas denna var värd väntan.
 

Bilagor

  • gissebild24.jpg
    gissebild24.jpg
    91.9 KB · Visningar: 82
ja det där var ju en bild som verkligen kan vara var som helst i världen, tyvärr är jag dålig på att skilja sandkorn från varandra och objekten lär väl inte ligga på stranden hela tiden.

men utifrån solhöjden och frekvenslängden på krusningarna i vattnet ihop med landkrökningen så gissar jag på

Tylösand
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.