Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Köln bombades sönder totalt, de har en domkyrka som tog emot 14 träffar men stora bitar stod ändå.
Ser inte riktigt ut som denna men mitt val blir Köln.
 
Mest känd är väl kyrkan i Berlin, men jag får inte riktigt ihop det. Annars var ju Dresden en stad som bombades sönder och samman på "pin kiv", för att sänka moralen hos de tyska trupperna och befolkningen. Så..Dresden?
 
Mest känd är väl kyrkan i Berlin, men jag får inte riktigt ihop det. Annars var ju Dresden en stad som bombades sönder och samman på "pin kiv", för att sänka moralen hos de tyska trupperna och befolkningen. Så..Dresden?


Varken Köln eller Berlin eller Dresden...
Kuriosa med denna 'kyrka' är att man numer kan åka hiss ca 75 upp i tornet och njuta av utsikten, man har dock då långt kvar till kyrkans topp på denna byggnad som en gång var den högsta i världen...
 
Inte Ulm heller, faktiskt!

Samma stad men byter objekt då...

Denna byggnad syns från tornet på föregående bild, men är kanske mer känd?
 

Bilagor

  • DSC00126.jpg
    DSC00126.jpg
    18.1 KB · Visningar: 82
Jaha.....
Fast jag var mer ute efter byggnaden jag tar bilden ifrån men det är ju inte så svårt när du vet området! DN skrapan.
Din tur.
 
Jaha.....
Fast jag var mer ute efter byggnaden jag tar bilden ifrån men det är ju inte så svårt när du vet området! DN skrapan.
Din tur.

ja, jag tänkte att någon annan skulle nappa och säga vilket hus det var. Hade mitt första sommarjobb i huset bredvid, så trakten är välbekannt. Men nu får jag väl se om jag hittar någon bild att gissa på. Alla bra gissebilder är ju förbrukade.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.