** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det krav på att man måste ta bilden själv, det visste jag inte

Jag menade att det var du som tog över tråden, men glömde skriva det,

Krav och krav Mikael, ordet är hårt, men vi har "vant" oss vid att den bild vi börjar med skall vara självtagen. Är den självtagen blir den mer personlig, Du har minnen från tagningsögonblicket och har en relation till platsen.

Å andra sidan har jag uppfattat det så, att om jag inte kan påminna mig platsen i samband med att jag vill svara, så må jag använda google och det är t.o.m. möjligt att svara med en bild om man hittar en lämplig sådan.

Nu tar vi en ny bild och frågan ställs - vilken är platsen?

Bilagor

• 53222A6C.jpg
    53222A6C.jpg
    24.2 KB · Visningar: 49
Är det krav på att man måste ta bilden själv, det visste jag inte

Vi får väl säga att du är förlåten, alla kan ju ínte ha varit med hela tiden. Men annars lyder den här tråden under de vanliga FS-reglerna som ju bland annat säger att man inte får publicera andras bilder utan tillstånd.
Egna bilder har ju också den poängen att det kan visa sig att både frågeställare och svarare har varit på samma plats och tagit "samma" bild. Så kontentan av det hela är att Google bara är tillåtet för att söka svar på konkreta ledtrådar eller mer fakta kring de gissningar som uppstår kring frågebilden.

I övrigt gissar jag på Grekland.

Mikaels svar är bättre än Kenneths

Sen kommer ett mer exakt.

Fransk Amerikanska Kyrkogården i Normandie

Tyvärr kan jag inte lägga upp en bild förrän ikväll, då mina bilder som jag kan använda till denna tråd bara finns hemma. Ny bild kl 19.00

Om inte någon har bråttom så ta gärna över tråden

Kan ju ge ytterligare en ledtråd då gissandet är extremt lågt

Inte att jag var här 11 x 4dagar för några år sedan, då är det ju bara de som känner mig som vet var det är!!!

Västerut från England och Skottland ligger ett delat land,,,börja leta där!

Är på väg att säga att det är fel, men frågan var ju vilken stad och inte vilket slott.

Slottet heter King Johns Castle

Staden heter Limerick (Mycket trevlig stad)

Men du får rätt på Limerick, Tråden är din

Jag angav inget slott, jag angav stad med slott, och eftersom vi alltid söker platsen så torde det ju knappast råda någon tvekan om vilken plats som avsågs.

Nu till en ny fråga, vilken är platsen?

Bilagor

• IMG_4829.jpg
    IMG_4829.jpg
    15.9 KB · Visningar: 66
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar