Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag angav inget slott, jag angav stad med slott, och eftersom vi alltid söker platsen så torde det ju knappast råda någon tvekan om vilken plats som avsågs.

Nu till en ny fråga, vilken är platsen?



Men jag har vissa minnesbilder från denna plats, är extremt osäker men vi är på västkusten

vi står på Tjörn och ser Orust

Har säkert helt fel
 
Kan det vara att du står vid Kungshamn och ser över mot Hasselön/Smögen

Ren gissning, men mitt sjökort över det området är ganska likt, säkert helt fel, men jag måste ju gissa på någonting :)
 
Kom att tänka på Sotekanalens norra ände när jag såg bilden. Du står i så fall alltså ungefär vid Ramsvikskilen och tar bilden.
 
Stenungsund Du kanske står på Stenungsön

Men i en av ledtrådarna sa du att fokus skulle vara norrut efter mitt inlägg om tjörn/orust, så det borde inte vara Stenungsund
 
Har ju stuga en bit innanför där, så det vore en skam att inte känna till det! :)

Nu får det bli den här... lite vatten som omväxling! ;-)
 

Bilagor

  • 20090411_0005.jpg
    20090411_0005.jpg
    11.4 KB · Visningar: 68
haha, ja den du!! kan ju vara var som helst!

Jag väntar in några ledtrådar inna jag börjar leta platsen.

Men en oavancerad gissning

Hunnebostrand?
 
Senast ändrad:
Ja, jag har ju lite annat att göra under juldagarna, så därför fick det bli en svår!
Hunnebo... Nej, betydligt närmare mina egna hemtrakter.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.