Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
White and Black
Avslutat medlemskap
Varför har han inte hål där bak.......?
"De Zittesje sjnaak", Sittard, Nederland.
Googlade: Statue of Boy Spreading His Butt Cheeks...............
Diskvalifiserad?
"De Zittesje sjnaak", Sittard, Nederland.
Googlade: Statue of Boy Spreading His Butt Cheeks...............
Diskvalifiserad?
Maxieboy
Aktiv medlem
Alltid skoj att se folk som lyckas söka med Google... Zittard i Holland är rätt.
(Snart kan man skicka bilden till Google så talar dom om var det är.)
Roligast är dock om det är en plats man själv varit på och på så sätt kan identifiera platsen. Man får ju bara ladda upp egna bilder på FS så det blir lite haltande om ena parten skall behöva göra alla uppoffringarna. Varsågod och ta över tråden med en egen bild.
(Snart kan man skicka bilden till Google så talar dom om var det är.)
Roligast är dock om det är en plats man själv varit på och på så sätt kan identifiera platsen. Man får ju bara ladda upp egna bilder på FS så det blir lite haltande om ena parten skall behöva göra alla uppoffringarna. Varsågod och ta över tråden med en egen bild.
Maxieboy
Aktiv medlem
Högertrafik i England?
Det finns ett ställe där ALLA engelskmän (och kvinnor) kör "högertrafik" och det är i "The Magic Roundabout" Sök på Swindon så ser du en av dem. Runt mitten kör dom faktiskt motsols
White and Black
Avslutat medlemskap
Hmmmm. Då är de inte många som kan få lov at gissa..............
Jag låter tråden gå tilbaka till Max.
Senast ändrad:
digitell
Aktiv medlem
Jag har förstått att vi hittills agerat efter regeln att den inledande bilden, startbilden, skall vara tagen av den som startar tråden. Vid efterföljande trevliga syssla med att avslöja var bilden är tagen kan man dock använda sig av "stulna" bilder. Och givetvis måste vi kunna gissa efter att ha sökt på google, om vi inte har den möjligheten dör forumet. Delar Ni denna uppfattning?
Tack Max för bilden på engelsk högertrafik.
Tack Max för bilden på engelsk högertrafik.
Gille Spie
Aktiv medlem
Var ju ett tag sedan jag var aktiv här i denna tråd.
Rent principiellt är det väl klart att man bara får lägga upp bilder man tagit själv.
Identifikationen av bilden blir klart svår om man bara själv måste ha sett stället. Då tror jag inte att tråden blir långvarig. Visst bör det väl vara tillåtet med detektivarbete genom att använda nätets resurser eller.....
Personligen hade jag nog haft väldigt svårt att klara så mycket som jag gjorde om jag inte hade fått utnyttja nätet och de ledtrådsdiskussioner som kom om bilden.
Rent principiellt är det väl klart att man bara får lägga upp bilder man tagit själv.
Identifikationen av bilden blir klart svår om man bara själv måste ha sett stället. Då tror jag inte att tråden blir långvarig. Visst bör det väl vara tillåtet med detektivarbete genom att använda nätets resurser eller.....
Personligen hade jag nog haft väldigt svårt att klara så mycket som jag gjorde om jag inte hade fått utnyttja nätet och de ledtrådsdiskussioner som kom om bilden.
White and Black
Avslutat medlemskap
Jag vill inte vara med längre då, vart tog meningen med tråden vägen?
Det är ju snart möjligt att skicka bilden till google och få svar direkt.
Inget speciellt spännande.
Vilket trams! Hur många tror du har varit i Enniscorthy, Irland? Har DU varit i Vesterøy på Læsø?
I trådens 1. bild Mårbacka tror jag fler känner BILDEN av stället enn de som faktisk har varit där....eller hur?
Självfallet skal bilden vara autentisk och tagen av den som presenterar; men hur skal du hålla koll på at den som gissar INTE GISSAR; men bara Googlar?
Jag inrömde i a.f. mitt Googlande; men borde månne ha hållit käft?
Tänk om någon lägger upp en bild från Nordpolen..............................
Fler lagar och regler i Sverige på förslag?
/ Emil.
Visst skal du vara med! Sluta vipa som en unge!
Jag accepterar min diskvalifikation. Lägg upp en ny bild..............min Google är varm ;-)
Maxieboy
Aktiv medlem
När du har trampat på alla de ställen jag har skitit, så är du berest.
Jag har varit på Läsö för några år sedan sommaren 1993 seglade jag med några vänner och besökte såöarna som man kan gå iland på.
Som det är idag tror jag det bara är en hand full personer inblandade i denna tråden. Det är ju roligare att följa dem som har rest runt lite live än att sitta på google och leta upp grejor. Så därför tackar jag för mig.
Jag har varit på Läsö för några år sedan sommaren 1993 seglade jag med några vänner och besökte såöarna som man kan gå iland på.
Som det är idag tror jag det bara är en hand full personer inblandade i denna tråden. Det är ju roligare att följa dem som har rest runt lite live än att sitta på google och leta upp grejor. Så därför tackar jag för mig.
White and Black
Avslutat medlemskap
By by Max? :-(
Tro inte att du världsmästare på resor.........................
MEN, på FS finns flera med teleobjektiv < 10000km (brännvidd)
Varför tror du att det är " bara är en hand full personer inblandade i denna tråden" ?
Kolla hur många som har "klickat" på din kille med särade skinkor..............
Nu har jag rest och jobbat i + 60 länder.........jag har even varit i Mårbacka.............men det diskvalifiserar ingan annan; eller hur?
Come on!
När du har trampat på alla de ställen jag har skitit, så är du berest.
Varför tror du att det är " bara är en hand full personer inblandade i denna tråden" ?
Nu har jag rest och jobbat i + 60 länder.........jag har even varit i Mårbacka.............men det diskvalifiserar ingan annan; eller hur?
Come on!
Maxieboy
Aktiv medlem
Come on!
Då förstår jag inte varför du behöver sitta och googla fram svaren!
White and Black
Avslutat medlemskap
Nå men snälla...................
Det var du som frontade ditt "multiresande".
Det måsste vara en försnävrfing i din hjärna; om du tror att "din lika" känner igen sej överallt i denna värld...................
Vipa vidare du.
Om du tacker av, så lägger jag upp en bild..........men du behöver inte gissa...........du behöver inte engång vara säker.........
Då förstår jag inte varför du behöver sitta och googla fram svaren!
Det var du som frontade ditt "multiresande".
Det måsste vara en försnävrfing i din hjärna; om du tror att "din lika" känner igen sej överallt i denna värld...................
Vipa vidare du.
Om du tacker av, så lägger jag upp en bild..........men du behöver inte gissa...........du behöver inte engång vara säker.........
White and Black
Avslutat medlemskap
White and Black
Avslutat medlemskap
Platsen är en punkt mellan Klädesholmen och Marstrand
Just de´Per! Lika nära som "din" Wexford".........
Jag köper svaret. VM för Drake på Marstrandfjorden 2010....ingen vind, bara öl..... men roligt ;-)
Jag tror inte en minut på att du Googlade......tråden är din!