Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Jan Klerung
Aktiv medlem
Tycker det ser ut som Grimeton utanför Varberg. Vattnet är en kyldamm för sändarutrustningen om jag inte minns fel.
Jan Klerung
Aktiv medlem
Jan Klerung
Aktiv medlem
Ingen gissning ännu?
Då ska jag prova mig på en ledtråd: Öns välkändhet är fiktiv. Grannöns är historisk.
Då ska jag prova mig på en ledtråd: Öns välkändhet är fiktiv. Grannöns är historisk.
Jan Klerung
Aktiv medlem
Både bok och världsdel är fel.
Jan Klerung
Aktiv medlem
Helt riktigt. Och boken är naturligtvis "Greven av Monte Cristo" av Alexandre Dumas d.ä.
Jag nämnde att grannöns välkändhet är historisk. Kan du som bonussvar tala om det?
Tråden är hur som helst din!
Jag nämnde att grannöns välkändhet är historisk. Kan du som bonussvar tala om det?
Tråden är hur som helst din!
janolof
Aktiv medlem
Helt riktigt. Och boken är naturligtvis "Greven av Monte Cristo" av Alexandre Dumas d.ä.
En av grannöarna är Elba som ju är känd från historien. Grannön (den närmsta, om det nu inte finns några små pytteöar), är väl skådeplatsen för Moment 22
Jan Klerung
Aktiv medlem
Hm.
Måste kolla det här med Moment 22. Läste boken för väldigt länge sedan.
Ante J, du gissade ju rätt, så det är din tur.
Måste kolla det här med Moment 22. Läste boken för väldigt länge sedan.
Ante J, du gissade ju rätt, så det är din tur.
Ante J
Aktiv medlem
Saint Thomas, Charlotte Amalie.
Klockrent och rätt!
Bara lite ointressant sidoinformation: bilden är tagen den artonde september 2001. Det var en inte helt komfortabel stämmning där då...
över till Per!
Jan Klerung
Aktiv medlem
En vild gissning: Du åker Flåmsbanan i Norge.