Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte heller Budapest, men Ditt initiativ att dra söderut var bra. Nu är vi genast närmare och bifogade bild ger kanske ytterligare någon ledtråd.
 

Bilagor

  • uppför.jpg
    uppför.jpg
    32 KB · Visningar: 75
Senast ändrad:
Om jag hade kunnat stava till Petrin så skulle jag ha gissat på det men själva tåget är ju väldigt likt det på Skansen. Naturen skiljer sig ju lite dock. Zell Am See kanske???
 
Det ser ut som smalspårig järnväg... Jag kommer ihåg att det var bråk om det i Vadstena för några år sedan så jag får väl gissa på Vadstena helt enkelt?

Nej det är tyvärr inte rätt.
Det är normal bredd på det här spåret.
Dom kör gamla restaurangvagnar från SJ bakom ångloket.
 
Det påminner om Bengtsfors, där man tar tåget tillbaka till Håverud efter en kanaltur. Men jag känner mig osäker på om det faktiskt var denna typ av lok som drog...
 
På min karta slutar järnvägen i Svanskog. Tidigare gick två järnvägar upp till Årjäng, i stort sett parallellt, en från Mellerud och en från Åmål.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.