Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Visst är det en bana som går upp och in i en byggnad, det är t.o.m. en borg. Och vi är i södra delen av Europa.
 

Bilagor

  • 45 Österrike 033.jpg
    45 Österrike 033.jpg
    17.8 KB · Visningar: 106
Om Du skulle vilja hälsa på den här pipmakaren, på vilken plats bör Du då befinna Dig.
 

Bilagor

  • 17 PIPOR 045.jpg
    17 PIPOR 045.jpg
    26.7 KB · Visningar: 98
Hello Per, fyren hittar man på en sandstrand på södra udden av Bornholm. Den heter Dueodde men om vi hittar Pipmakaren där vet jag inte.
Däremot så tror jag det.......
Det var inte länge sedan vi jagade en annan bild från Bornholm så det låg färskt i minnet.

Ha det bra.
 
Coolt, tycker mig se att gubben bör höra hemma på Irland eller höglandet.
Har försökt att tolka den röda skylten bakom honom men det är svårt att få en träff.
ENOBEL ?
Ger vissa träffar på tobak men ingen som ger mig någon ledtråd.
Butiken saknar även den flaskor, burkar eller askar som bjuder på något.
Min gissning är höglandet.
 
Men Stefan, varför lämnade Du Bornholm, det var ju rätt. Tanken med fyren var att den skulle ringa in just Bornholm. Och alla bilderna är tagna på ön.
 
Senast ändrad:
Well, tänkte du var mer finurlig och skulle leka med oss.

Jag har tyvärr ingen aning. Fyren och konstmuseet, stränderna och färjeläget men mycket mer än så är det svårt att komma ihåg.

Dags att ta en tripp dit i sommar igen.
 
Herr Thurmann heter Björn i förnamn. Och nu måste någon ta det här, annars blir det stiltje. Det behövs en ny bild att gissa på. Tyvärr verkar mitt inlägg ha varit alltför svårt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.