Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Per - Ledsen att jag missat dina inlägg. Jag har varit borta sedan innan påsk och endast läst sporadiskt.
Tillbaka nu och ska försöka pricka rätt snart.

:)

Senast ändrad:
Kan det vara Otterbäcksbanan på väg till Gullspång ?
Där har jag trampat men om ditt första foto är från Gullspång har jag ingen aning.

Senast ändrad:
En ledtråd - glass kan man nog köpa, men i övrigt är det ett museum. Och gissar Ni inte rätt nu, så tycker jag att någon annan skall lägga in en ny bild eftersom jag inte har ytterliga motiv från platsen.

Ledsen Per, men kommer inte ihåg dessa eller var de ligger.
Vi startade i Degerfors och trampade söderut i 20 km och sedan tillbaka på tid.
Tror dina hus ligger längre ned längs sträckan.

Glass + museum + otterbäcksbanan = Håkanbol enligt nätet.
Om det stämmer så ge oss ett nytt foto Per, jag gillar dina bilder :)

Bravo Stefan ! Någon annan får gärna lägga upp en ny bild så det blir lite variation. Om så inte sker under de närmaste timmarna så återkommer jag sent i kväll.

OK, då tar jag och lägger in en kanske lite lättare bild så att vi får fart på ruljansen.

Bilagor

• _ICT0011.jpg
    _ICT0011.jpg
    96.9 KB · Visningar: 157
Hej alla därute! Här kommer lite hjälp på traven:

"Järnbxxxx, sydost om X bruk, är en femvånings stenbyggnad från 1700-talets mitt, uppförd av brukets dåvarande byggmästare R C Pousette. I nedre botten magasinerades stångjärnet innan det skeppades till järnvågen i Stockholm. I de övre våningarna förvarades varor som anskaffats utifrån, mestadels spannmål.

Sedan 1983 används Järnbxxxx som konstutställningslokal under somrarna. Eftersom X bruk är i privat ägo, bedrivs för övrigt ingen turistisk verksamhet på ägorna."

Går det uppåt eller neråt? En viktigare fråga är var bilden är tagen.

Här var det febril aktivitet... Linbanor/bergbanor eller vad det heter när de går på räls ger ju en association till berg, kanske Alperna? Men samtidigt ser ju spåret ut att gå in i en mur/byggnad snarare än ett berg. Men vi kan väl gissa på Italien tex?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar