Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är envis och står på mig, det typiska engelska maneret att alltid ha ett larm på husen som är röda eller gula.
Huset och flagggan - en chansning - Oxford.
 
Jag är envis och står på mig, det typiska engelska maneret att alltid ha ett larm på husen som är röda eller gula.
Huset och flagggan - en chansning - Oxford.

Ingen dum gissning, dock är Oxford fel, men platsen är inte så långt därifrån. Byggnaden har dessutom anknytning till ett världskänt universitet, men inte det i Oxford.

Skarpsynt att känna igen engelska larm (för England är det ju).
 
Nähä, då prövar vi med Stratford-upon-Avon, då?

Stratford-upon-Avon är rätt. Huset på bilden är the Harvard House där John Harvards mamma bodde. Harvard University ligger ju för övrigt i Cambridge, Ma, precis utanför Boston vilket gjorde gissningen på Cambridge dubbelt passande.

Din tur.
 
Stratford-upon-Avon är rätt. Huset på bilden är the Harvard House där John Harvards mamma bodde. Harvard University ligger ju för övrigt i Cambridge, Ma, precis utanför Boston vilket gjorde gissningen på Cambridge dubbelt passande.

Din tur.

Ja, min förra gissning gjorde jag efter en 30-sekunders snabb-googling på jobbet. En 3-minuters mer källkritisk googling när jag kommit hem träffade mer rätt.

Bidrar nu med en husbefriad gissningsbild.
 

Bilagor

  • gissa.jpg
    gissa.jpg
    75.3 KB · Visningar: 106
Hm, det här kan ju vara precis var som helst, så det kanske behövs en ledtråd? Men jag slår ändå till med förslaget Brösarps Backar, Österlen...
 
Tack...

Tyckte det kändes kungligt.
Som vanligt, inga bilder på jobbet och jag vill inte ta någon från nätet så jag lämnar tråden öppen, någon som aldrig lämnat en bild - varsågod !
 
Senast ändrad:
Jag har inte läst hela tråden så det finns en risk att här kommer en dublett. Var är jag?
 

Bilagor

  • _DSC1390.jpg
    _DSC1390.jpg
    95 KB · Visningar: 102
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.