Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ölands norra udde uppe vid trollskogen och det gamla vraket på stenstranden då? Var där och fiskade havsöring på 80-talet och kommer ihåg stenstranden.
 
Ölands norra udde uppe vid trollskogen och det gamla vraket på stenstranden då? Var där och fiskade havsöring på 80-talet och kommer ihåg stenstranden.

Men tyvärr kommer du ihåg fel stenstrand. (Och den här bilden är från 70-talet ;)

Här kommer en bild som är lika typisk som den förra var otypisk för ön (men lika slarvigt scannad). Och skynda på att gissa nu, jag har bara en bild kvar att visa
 

Bilagor

  • asimgs03.jpg
    asimgs03.jpg
    51.2 KB · Visningar: 86
Visst är bilderna från Gotska sandön, där sand är mer karaktäristiskt än sten.

Din tur mapem
 

Bilagor

  • simgs04.jpg
    simgs04.jpg
    58.1 KB · Visningar: 83
Nja, halvvägs dit från Etretat. Men du har zoomat in platsen, och den syns inte på alla kartor, så jag ger dig godkänt. Det är Yport, mittemellan Fecamp och Etretat. Nästan överkurs att veta att den finns. En idyllisk f d fiskeby, numera sommarparadis främst för parisare, som äger nästan alla hus.

Varsågod nästa!
 
Mitt barnbarn, som står bredvid mig, tycker att den här bilden är vacker, och då får Ni gissa på den.
 

Bilagor

  • fototeknik 020.jpg
    fototeknik 020.jpg
    31.6 KB · Visningar: 82
Tackar, det är inte så svårt för en Skåning! Här kommer en bild från närheten av Skåne som kanske inte är så svår. Var är detta? Land och Stad gärna vad det är för byggnad också.
 

Bilagor

  • Gissabild-100.jpg
    Gissabild-100.jpg
    19.7 KB · Visningar: 73
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.