Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Google har ni alltid varit duktiga på! Varsågod och ladda upp nästa klurighet.

Då klurar jag till det med denna. Var står de och handlar.
(Jodå, jag har fler ledtrådsbilder att fortsätta med...
tagna 1981 under ett fem- eller tiominutersuppehåll)
 

Bilagor

  • gissa.jpg
    gissa.jpg
    58.9 KB · Visningar: 85
Taishet....

Jag kommer ihåg att vi hade uppe en liknande fråga för några år sedan och att jag då lyckades att inringa svaret. Vill minnas att det handlade om en knutpunkt. Idag är tyvärr rätt svar förträngt. Men det är roligt att söka efter det.
 
Senast ändrad:
Taishet....

Jag kommer ihåg att vi hade uppe en liknande fråga för några år sedan och att jag då lyckades att inringa svaret. Vill minnas att det handlade om en knutpunkt. Idag är tyvärr rätt svar förträngt. Men det är roligt att söka efter det.

Där har jag inte satt min fot, dessutom är det långt bort.
 
Då kom vi ju ännu längre bort...
...ända till burjäterna

Visar en större vy än bara den lilla kiosken
 

Bilagor

  • gissa2.jpg
    gissa2.jpg
    69.1 KB · Visningar: 91
Jag har jobbat i St Petersburg för några år sedan men känner inte igen din bild. Jag gissar på St Petersburg ändå.
 
Det står ju Kirov på huset så... Ja KIROV svarar jag då. Har aldrig varit där men det krylliska alfabetet sitter kvar ännu.
 
Det står ju Kirov på huset så... Ja KIROV svarar jag då. Har aldrig varit där men det krylliska alfabetet sitter kvar ännu.
Visst står det Kirov på stationshuset, och det har staden hetat sedan 1934. Annars har den anor från 1300-talet. Och staden ligger i Europa, det var första dagen av tågresan och tåget hade ännu inte nått Sibirien.

Din tur Maxieboy.
 
Svenskarna var ju långt söderöver och krigade. Kanske att dom hämtade inspiration på sina resor. Nej vi är inte hemma i Skåneland denna gången. Sök er söderut i gamla kungars fotspår. Hittar ni ut ur dimman så kanske ni ser detta framför er.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.