Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har jag misstolkat dig? Från Hultsfred ligger väl Storebro och Vimmerby åt samma håll? Eller har du någon annan utgångspunkt?

Kan ha blivit något luddigt i alla dessa angivelser - jag har kanske tappat min vanliga tydlighet :)
Klargörande
Från norr och söderut
Gamleby
Västervik
Vimmerby
Storebro
Hultsfred

och vi är fortfarande lite väl norrut så förslagsvis passeras efter Storebro och Hultsfred och sedan blir det en fråga vilken väg man ska ta när det så småningom delar sig - första gången i Målilla
 
Har Du varit konstantinloggad Jan-Olof
"Senast inloggad: 2010-01-02 22:26" och plötsligt blev det "Senast inloggad: 2010-01-04 16:08"
 
Då tolkar jag det som att det inte är Högsby självt och drar till med Berga.

Tolkningen kan vara olika - kanske jag försökte vara lite lurig där.
Högsby Kommun har flera tätorter - Berga är en, Ruda en annan, Fågelors en tredje, Högsby en fjärde och Fagerhult en femte.

Tolkningen av detta är att Du har fel och att det är en ort med ett filmstjärnemuseum och en massa mistel i träden.
 
Kul.
Ja, då kör vi med en ny bild. Har inte så mycket att välja på i datorn. Hoppas den ger lite huvudbry i alla fall.
 

Bilagor

  • gissebild54.jpg
    gissebild54.jpg
    93.1 KB · Visningar: 109
Ingen moské. Men jag anar att Per anar vad det är, eftersom han har helt rätt i sin aning att det är östra Afrika. Någonstans.
 
Tolkningen kan vara olika - kanske jag försökte vara lite lurig där.
Högsby Kommun har flera tätorter - Berga är en, Ruda en annan, Fågelors en tredje, Högsby en fjärde och Fagerhult en femte.

Tolkningen av detta är att Du har fel och att det är en ort med ett filmstjärnemuseum och en massa mistel i träden.

Här tycker jag det blev helt tokigt!
Jag menade orten Högsby, och det svaret kom innan du la ut kommunvapnet och började tala om kommunen och dess delar! Sjävklart tolkade jag då ditt skrivande som att mitt svar var fel, fast det var rätt! Det är en sak att vara lurig, en annan att luras!
 
Här tycker jag det blev helt tokigt!
Jag menade orten Högsby, och det svaret kom innan du la ut kommunvapnet och började tala om kommunen och dess delar! Sjävklart tolkade jag då ditt skrivande som att mitt svar var fel, fast det var rätt! Det är en sak att vara lurig, en annan att luras!

Förlåt Jan-Olof det var inte meningen att luras - det blev rörigt.
Kanske bäst jag håller mig härifrån ett tag.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.